Ska försöka göra en lång historia kort, dagen innan som SAS/SQ valde att dra tillbaka sitt ”samarbete” så fick jag för mig att göra en ombokning i min lyckade bokning till Singapore med att förlänga sträckan till Bali.
Sagt och gjort allt gick bra, biljetterna skickades till Eurobonusavdelningen för biljettering. Dagen efter började rapporterna om att det inte gick att boka längre, då förstod jag att allt hade skitit sig, men hade fortfarande hopp om att de kanske skulle lösa sig.
Måndagsmorgon vaknar jag upp och ser att jag fått en notis av SAS om en ändring i resan, och alla flighter med SQ på utresan var borta.
”Kuken” va det enda ord jag kunde få fram och va fruktansvärt arg på mig själv att jag hade tagit vatten över huvudet och gapar efter för mycket ”Varför kunde jag inte bara nöjt mig med min resa till Singapore och löst resten med LCC i Asien?”
Spenderade hela lunchen igår med två samtal till SAS varav första ”bröts” efter 17 minuter.
Han verkade inkompetent.
Samtal nummer två kommer jag fram till en kvinna som börjar kika i bokningen och tycker den är väldigt rörig
Hon inser till slut att de gäller SQ och säger att hon måste kontakta sin mentor.
Enda som går igenom huvudet är att de blir likadant som förra agenten…
Men nej, det tar ca en kvart men hon kommer tillbaka med goda nyheter.
”Vi får inte boka SQ, men med tanke på att du lyckats boka tidigare och väntat på att skatter ska betalas bara så har dom beslutat att godkänna detta! Men om inga biljetter ställts ut imorgon, ring in och jaga!”
Gissa om jag blev glad?
Jag tog inte ut någon seger i förskott och även om jag va glad över den grymma hjälpen jag fick.
MEN NU! Kl 09:14 så plingar det till i luren, samtidigt som det kommer notis från SAS om updated flights så kommer en notis från Amex om en dragning på 426:-!
Biljetter utställda och SAS växte lite i mina ögon, dock från väldigt grunda nivåer, men dom löste mitt problem iaf!