Senaste nytt

Singapore Airlines First Class till Osaka via Singapore [Bildrapport]

Jag är alltid tydlig mot besättningen om jag vill provsitta en stol i Business, och det har aldrig varit ett problem tidigare. I detta fall misstänker jag att flygvärdinnan helt enkelt inte var medveten om att jag satt i First, då jag valde att sätta mig på den sista raden i Business där det var helt tomt
Så du var tydlig och frågade, satte dig på sista raden och sen så blev du tillsagd? Hade de inte gett ok att du fick provsitta?

Visst kan det vara ok att gå i en lägre kabin, om man frågar först tycker jag. Annars är det helt rätt att bli tillsagd. De gånger jag har flugit First och jag velat röra på mig så har jag frågat, några gånger har det blivit ja direkt andra gånger har de bett mig vänta för det har varit servering just då.
 
Utmärkt rapport med kanonbilder som vanligt, man blir bortskämd. Nu verkar jag även ha fått svart på vitt att man har tillgång till The Private Room om man anländer i F och fortsätter i C. Var där för fyra år sedan och som du antyder är tre timmar tillräckligt med tid. Tror jag hade något sådant. Kommer inte ihåg hur det var med arbetsytor, men finns det och man har lite jobb att pyssla med, så kan man ju helt klart vara där längre än tre timmar.
Var fick du bekräftelsen ifrån att man har tillgång till Private Room om man anländer i First och vidare i Business?
 

Alf

Medlem
I vilken kabinklass jag än väljer att köpa biljett i så vill jag inte ha andra resenärer, oavsett kabinklass, störa mig genom att besöka kabinen och testa stolar.
Tycker hon gjorde helt rätt.
En First-pyjamas går att köpa på EBay så det tycker jag är irrelevant.

Det kan väl inte vara störande om man passerar genom kabinen och dessutom provar en stol om det inte sitter någon bredvid. Jag brukar också passera genom kabinerna när jag reser i F eller C för att sträcka på benen. En lagom utflykt är då att promenera ner till bakre galleri och tillbaka. Det blir väl inte mer spring än när folk i kabinen går på toaletterna.
 
Var fick du bekräftelsen ifrån att man har tillgång till Private Room om man anländer i First och vidare i Business?
Singapore Airlines flight SQ619 Osaka – Singapore

Väl framme vid gaten påbörjas priority boarding för Business Class passagerare och PPS. Vid gaten pep det rött, vilket till min stora lättnad visade sig vara mitt inbjudningskort till The Private Room som incheckningsagenten hade glömt att skriva ut.
Detta bekräftar väll ändå det också? :)
 

Jonas C

Medlem
Utmärkt rapport med kanonbilder som vanligt, man blir bortskämd. Nu verkar jag även ha fått svart på vitt att man har tillgång till The Private Room om man anländer i F och fortsätter i C. Var där för fyra år sedan och som du antyder är tre timmar tillräckligt med tid. Tror jag hade något sådant. Kommer inte ihåg hur det var med arbetsytor, men finns det och man har lite jobb att pyssla med, så kan man ju helt klart vara där längre än tre timmar.
Det är en opublicerad regel, men så länge du visar upp ankommande boardingkort i receptionen så löser det sig.

Så du var tydlig och frågade, satte dig på sista raden och sen så blev du tillsagd? Hade de inte gett ok att du fick provsitta?

Visst kan det vara ok att gå i en lägre kabin, om man frågar först tycker jag. Annars är det helt rätt att bli tillsagd. De gånger jag har flugit First och jag velat röra på mig så har jag frågat, några gånger har det blivit ja direkt andra gånger har de bett mig vänta för det har varit servering just då.

Jag påtalade det till lead stewardess som jobbar i First att jag går bak till Business och tar en titt på kabinen under tiden medan de bäddar i ordning sängen. Detta var inget problem för dem. Nu var det dock personalen i Business som inte visste att jag kom bak från First. Jag hade givetvis kunnat ta det med lead stewardess och be henne ta ett snack med värdinnan i Business angående det dåliga bemötandet, men valde av ren artighet att avstå.
 
Toppen