Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Hur var det egentligen med skatter och bränsletillägg på SQ flygning mellan CPH-SIN i First? Var det någon som fick sänkta avgifter eller var det ”Fake News”? När jag ringde Tallin för att kolla fick jag svaret att skatterna och avgifterna var korrekta på min bokning, 3393 kr mellan ARN-SIN via CPH.
Japp, ARN-AKL-ARN 1102 kr/pers.

Japp, ARN-AKL-ARN 1102 kr/pers.

Bokade du under den korta period när skatter och avgifter var nere på den låga nivån? I så fall är det bara att gratulera. Det kan väl inte vara så tokigt att man betalar mindre ju längre man åker och dessutom har transit i en ytterligare flygplats.

Jag fick betala mer i skatter när jag ändrade från att flyga SQ CPH-SIN och sedan TG SIN-BKK-MNL till SQ CPH-SIN-MNL så inte billigare med SQ än Thai även fast jag flyger ett leg mindre.

Jag & sambon betalar 1126 kr per person i skatter & avgifter för
ARN-CPH-SIN-BKK-SIN-CPH-ARN
Bara SK och SQ flighter, bokat den 19/3.

Då hade du turen att boka under den korta tid bränsletillägget var borttaget. Det är bara att gratulera. Jag bokade min biljett den 2 mars. Jag kollade från CPH och då gick skatterna ner med 1106 kr per biljett. Det räcker ju mer än väl till att ta tåget från Norrköping till Köpenhamn istället för att ta sig till Arlanda och dessutom bekvämare. Blir nog att skippa ARN-CPH delen.

Då hade du turen att boka under den korta tid bränsletillägget var borttaget. Det är bara att gratulera. Jag bokade min biljett den 2 mars. Jag kollade från CPH och då gick skatterna ner med 1106 kr per biljett. Det räcker ju mer än väl till att ta tåget från Norrköping till Köpenhamn istället för att ta sig till Arlanda och dessutom bekvämare. Blir nog att skippa ARN-CPH delen.
Flygskatten fungerar, nu åker svenskarna från Köpenhamn istället...

Bokade du under den korta period när skatter och avgifter var nere på den låga nivån? I så fall är det bara att gratulera. Det kan väl inte vara så tokigt att man betalar mindre ju längre man åker och dessutom har transit i en ytterligare flygplats.
japp tackar :)

Pratade igår och idag med Tallinn för att boka en HAM-CPH-SIN i F. Igår fick jag bekräftat att även FRA och LHR är möjligt att boka med EB poäng.
Idag så hon dock att endast LHR är synligt i systemet där planet är B77W. Avgånger med 388 syns inte i hennes system sa hon.

Förresten blev skatter och avgifter 1932 kr för en enkelresa :eek:
„Taxes, Fees, Other Charges: 738 kr, Domestic/International Fee: 1194 kr“

Är det någon som lyckades med „Book The Cook“, kanske via telefon eller mail?
På SIAs hemsida finns inte CPH med som avreseort.
Book the Cook

Jag flyger Köpenhamn-Singapore nästa vecka och vill såklart:)rolleyes:) ha ett Singapore First boardingpass. Får jag det redan på Arlanda när där jag startar resan?
Eller finns det en SQ-disk i Köpenhamn där jag kan byta ut boardingpasset jag får på Arlanda, som troligen är på SAS-papper?

Toppen