Senaste nytt

Singapore Airlines första flight från Arlanda till Moskva/Singapore

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Dr. Miles

Expert
Även stylad gate inför premiärturen. Tal höllls av vår Handelsminster Ann Linde (heter hon så, är Moderat...) och så av Singapores Ambassadör i Sverige, samt Swedavias CEO. Själva flighten till Moskva, mycket bra. Light snack, bra service. När man flyger med Singapore Airlines så känns kvaliten, till skillnad från många andra bolag som vill vara kvalitet.

Så till den stora frågan som alla verkar ställa. Vad händer i Moskva? Du måste lämna planet med allt ditt handbagage. Du får ett transit kort. Följ transit skyltarna. Sedan följer en procedur som man inte förstår, de kollar i ditt pass ett antal gånger, prickar av en från listor. Efter ca 10 min är du airside, om du inte kommer sent och får köa. Just nu i loungen i väntan på boarding. Singapore next stop!

Blir det ny säkerhetskontroll i Moskva också...? eller bara passkontroll (avprickning)? Loungen är det den "vanliga" som SQ använder i Moskva för Business pax..?
 

JKW

Medlem
Nu är jag på jätte djupt vatten, blev inte de där flygningarna inställda?
Eller var det bara Göteborg, vill minnas att det var någon på BC som skulle boka men det blev ingen A350, men som sagt var, jag har ofta fel.

Kan inte tala för GOT men den kom till Arlanda iaf.
 
Toppen