Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Sedan är inte de ryska flygplatserna så attraktiva än samt att Moskva ligger på vägen mellan Asien och Europa vilket gör att det troligen inte är lönsamt att flyga 777 eller A380.
OK. Men varför skulle då Singapore Airlines sätta in en 777 med First Class på Moskva-Stockholm om det är olönsamt att sätta in en sådan? Greppar det inte riktigt.
 
OK. Men varför skulle då Singapore Airlines sätta in en 777 med First Class på Moskva-Stockholm om det är olönsamt att sätta in en sådan? Greppar det inte riktigt.
Fast det är First mellan Moskva och Singapore där marknaden finns och sedan fortsätter maskinen till Stockholm. SQ kan alltså fylla på planet med Economy och Business class från både Stockholm och Moskva samt fylla på med first mellan Moskva och Singapore om nu inte en massa rika svenskar också väljer first. Då kanske det finns pax för en 777 med first om den kan flyga hela vägen från Singapore till Stockholm via Moskva och inte bara mellan Moskva och Singapore där marknaden inte är tillräckligt stark i Economy och Business.
 
Fast det är First mellan Moskva och Singapore där marknaden finns och sedan fortsätter maskinen till Stockholm. SQ kan alltså fylla på planet med Economy och Business class från både Stockholm och Moskva samt fylla på med first mellan Moskva och Singapore om nu inte en massa rika svenskar också väljer first. Då kanske det finns pax för en 777 med first om den kan flyga hela vägen från Singapore till Stockholm via Moskva och inte bara mellan Moskva och Singapore där marknaden inte är tillräckligt stark i Economy och Business.
Om det vore så enkelt borde väl andra flygbolag redan köra den strategin? Tänker jag.
 
Dock kan ju flygbolag ändra/utöka service/strategi på vissa linjer? Annars skulle ju samma bolag/klass/flygplan flyga på samma rutt i all oändlighet? Tänker jag.
Självklart. Min poäng var att det uppenbarligen (idag) är få bolag som flyger med förstaklasskabin till Moskva. Det kan naturligtvis vara så att man kan fylla en widebody med (fyra eller fler) betalande First-passagerare varje dag, det vet jag inget om. De som däremot borde veta, dvs. flygbolagen, verkar dock inte tro det.
 
Sant.
Tror att @Taggen menade på att man kan sälja F på dme-sin-dme
Vi vet ju inte direkt hur SQ/(SAS?) tänker, det visar sig, förhoppningsvis, den 20/11 :)
Självklart. Min poäng var att det uppenbarligen (idag) är få bolag som flyger med förstaklasskabin till Moskva. Det kan naturligtvis vara så att man kan fylla en widebody med (fyra eller fler) betalande First-passagerare varje dag, det vet jag inget om. De som däremot borde veta, dvs. flygbolagen, verkar dock inte tro det.
 
Självklart. Min poäng var att det uppenbarligen (idag) är få bolag som flyger med förstaklasskabin till Moskva. Det kan naturligtvis vara så att man kan fylla en widebody med (fyra eller fler) betalande First-passagerare varje dag, det vet jag inget om. De som däremot borde veta, dvs. flygbolagen, verkar dock inte tro det.
Om man provar att flyga med förstaklass till Köpenhamn som, mig veterligen, inte något flygbolag har flugit på med förstaklass de senaste 30 åren, så kan man nog prova Moskva.
 
Toppen