Du ska absolut få poäng tillbaka för att hela hemresan nu är i business.
Oddsen för att du ska få till First är kanske inte jättehöga, men jag tycker definitivt att du ska ringa SAS Tallinn (antar att du bokat med eurobonuspoäng och 2-4-1) och se vad de kan göra. Du borde lägga fram förslaget att du ska få åka med SQ via någon annan hub i Europa istället. Detta kan självklart inte de i Tallinn fixa om det inte finns tillgänglighet, men i bästa fall kan de ta kontakt med Singapore och de hjälper till att låsa upp platser som du kan bokas in på istället. Detta är ju dock så långt från standard procedure du kan komma men värt ett försök i alla fall, du kan inte få mer än ett nej.
Tack för rådet. Det är precis vad jag själv tycker är rimligt. Jag har börjat med ett mejl till SQ i CPH och får avvakta deras svar innan jag går vidare. Det blir att trixa lite mellan SQ och Tallin. Jag är inte så himla pigg på att ta ett byte i Europa på hemresan. Det var så himla skönt att komma direkt till CPH och sedan sätta sej på tåget till NRK. Det är nästan som om det är värt att åka till CPH i business med A350 som jag aldrig åkt med. Som sagt, jag känner mej inte så stressad av det här utan jobbar på vidare i lugn takt och första steget är att försöka få till en First via annan flygplats i Europa.
Uppdaterar när det hela är klart.