Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

På din flight är det tre stycken som inte har seatat sig, mao. är det full kabin.
Korrekt. Frågan är snarare om kabinen verkligen är fullbokad eller om den bara är stängd för försäljning. På vissa datum där av en avbokning har gjorts, dvs två bonusplatser avbokats när kabinen är F0 A0 så har platserna inte gått tillbaka till First inventory.

Nu är A350-900 inlagt i tidtabellerna och sista dagen för 777-300ER ser ut att vara den 26 okt från Singapore och 27 okt från Köpenhamn. Från den 28 okt är det A350 som gäller. För er som bokade First den 28 och 30 okt har ni blivit erbjudna ombokning av Singapore Airlines?
@Alf du hade väl en bokning där?

@Alf du hade väl en bokning där?

Ja jag är bokad hem från AKL-CPH via SIN den 30 okt. Idag fick jag meddelande från SQ att jag var flyttat från rad 1 till rad 14, vilket jag tolkar som jag är nergraderad från First till Business. Jag försökte komma in på bokningen och kolla vad det är för flygplan men lyckas inte komma in i dag på deras hemsida. Det stämmer ju med vad @Jonas C skriver. Jag trodde jag bokat det sista flyget med First med tanke på att man bytte vid månadsskiftet. Utresan veckan innan är fortfarande i First.

Nu får jag överväga bokningen, möjligheterna att få till First hem är nog inte så stora. Sträckan AKL-SIN är i Business så då blir ju hela hemresan i C, vilket bör ge reducering av antalet poäng.

Ja jag är bokad hem från AKL-CPH via SIN den 30 okt. Idag fick jag meddelande från SQ att jag var flyttat från rad 1 till rad 14, vilket jag tolkar som jag är nergraderad från First till Business. Jag försökte komma in på bokningen och kolla vad det är för flygplan men lyckas inte komma in i dag på deras hemsida. Det stämmer ju med vad @Jonas C skriver. Jag trodde jag bokat det sista flyget med First med tanke på att man bytte vid månadsskiftet. Utresan veckan innan är fortfarande i First.

Nu får jag överväga bokningen, möjligheterna att få till First hem är nog inte så stora. Sträckan AKL-SIN är i Business så då blir ju hela hemresan i C, vilket bör ge reducering av antalet poäng.
Du ska absolut få poäng tillbaka för att hela hemresan nu är i business.
Oddsen för att du ska få till First är kanske inte jättehöga, men jag tycker definitivt att du ska ringa SAS Tallinn (antar att du bokat med eurobonuspoäng och 2-4-1) och se vad de kan göra. Du borde lägga fram förslaget att du ska få åka med SQ via någon annan hub i Europa istället. Detta kan självklart inte de i Tallinn fixa om det inte finns tillgänglighet, men i bästa fall kan de ta kontakt med Singapore och de hjälper till att låsa upp platser som du kan bokas in på istället. Detta är ju dock så långt från standard procedure du kan komma men värt ett försök i alla fall, du kan inte få mer än ett nej.

Toppen