Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Hmm, förutspådde inte @Senator detta när det annonserades att SQ skulle börja flyga med First till Köpenhamn? :)

Har alltid tyckt att en B77W på CPH-SIN är udda med tanke på att det är numera enbart ZRH, FRA, CDG och LHR som har Suites eller First i Europa utöver CPH. Att marknader som MUC, MXP, MAN, och AMS står utan medan CPH känns udda.

Men det vi vet är att vi vet ingenting. Så det är bara att sitta lugnt i båten tills den 20:e november, och därefter kan vi se vad som gäller.

Last edited:
Ajdå, får hålla tummarna att först blir kvar. Annars lär man väl få poäng tillbaka om man nedgraderas till biz :) inte så farligt på ett nattflyg kanske.

Det är väl rätt väntat om det stämmer, men klart det är tråkigt för oss.

Det kommer nog bli väldigt svårt att få ombokning till någon annan First med Singapore skulle jag gissa på. Det normala förfarandet när detta händer är nedgradering till business alternativt att man bokar av/om resan till något som har availability.

London är väl den destination flest har lyckats boka utöver CPH så viss möjlighet till ombokning via LHR kan ju finnas. Om jag haft en ombokning efter April 19 hade jag nog hängt på Tallinn för att kolla möjligheter. Men visst, man kan vänta till 20e för att få mer fakta än lösa rykten.

Ponera att jag hittar SIN - LHR I first och de byter till A350 på CPH sträckan. Tror ni att ett byte till LHR utan att byta till nya poängtabellen är möjligt?

Ponera att jag hittar SIN - LHR I first och de byter till A350 på CPH sträckan. Tror ni att ett byte till LHR utan att byta till nya poängtabellen är möjligt?

Om du väntar till den 20:e så kanske vi kan ge en mer kvalificerat gissning? Jättesvårt att ge konkreta svar eftersom det finns:
1. Ingen bekräftat information om ett byte sker
2. Om ett byte sker, vet vi inte NÄR det i så fall sker

Mitt tips är som ovan: sitt lugnt i en sex dagar ;)

Vänta och se vad som händer. Men skulle inte tro att bytet är möjligt utan att boka om. Du lär bli flyttad till C istället. Men nästa vecka vet man väl mer.

Hoppas detta inte är off topic, men har det dykt upp något smidigt (EJ ringa SAS och fråga) sätt att kolla tillgänglighet på alternativa Singapore Airlines förstaklassrutter?

Toppen