Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Alf

Medlem
Lite intressant data ang. den här linjen.

En tredjedel af passagererne transfererer
Cirka 117.000 passagerer benytter årligt ruten mellem København og Singapore, og med daglig forbindelse forventer Singapore Airlines at komme op på omkring 164.000 passagerer årligt.


Cirka en tredjedel af passagererne på ruten er indkommende passagerer fra Singapore, Sydøstasien, Australien og New Zealand, ligesom cirka en tredjedel er transferpassagerer, hvoraf mange flyver videre med SAS. Dermed er ruten også med til at styrke Københavns Lufthavns hub-status.


”Det er et meget fint eksempel på, hvordan lufthavnen som knudepunkt styrker begge flyselskaber ved at overføre passagerer fra SAS-netværket til Singapore Airlines-netnværket og vice versa,” siger Thomas Woldbye, administrerende direktør i Københavns Lufthavn.


Singapore Airlines indsætter A350 dagligt på CPH - CHECK-IN.dk

Snygg vinkling på slutet med att 75% av First platserna är sålda på varje avgång. Det är säkert riktigt, men sålda till oss bonusjägare. Inte den bästa betalningen för biljetten, men det ser ju bra ut rent beläggningsmässigt. Jag tar tacksamt emot denna möjligheten till att lyxa till resan i First. Hade det varit fullt betalande i First hade man nog inte lagt ner det med 75% beläggning.
 

famhanssons

Medlem
En liten OT fråga: Är det även 4 First platser på sträckan LHR-SIN? När jag söker på ITA så får jag upp 777:an. Det är väl ingen av dessa plan som har mer än 4 platser i First?
 

Senator

Moderator
En liten OT fråga: Är det även 4 First platser på sträckan LHR-SIN? När jag söker på ITA så får jag upp 777:an. Det är väl ingen av dessa plan som har mer än 4 platser i First?

Sorry, hittade själv att 777-300 har en layout med 8 First.

Detaljer är viktiga ;)
B777-300ER aka B77W används på interkontinentala rutter. Till Europa skall enbart Version 2 finnas: https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/777-300ER-4class-4FCL.pdf

Det verkar som det finns några som flyger med den gamla konfigrationen men inte till Europa (CPH, FRA och LHR):
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/boeing777-300er.pdf

B777-300 aka B773 används på regional rutter som t.ex. BC.se favoriten Jakarta där det har funnits platser till EuroBonus
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/boeing777-3003classrefitted.pdf

Så ja: LHR/FRA/CPH-SIN är B77W med 4 platser som gäller.
 
Ni som sitter med bokningar mellan CPH-SIN. Har ni med lite felaktig info om ni loggar in via singapore airlines hemsida och kollar på er bokning? Står att jag flyger CPH-SIN men samtidigt står det Dhaka to Singapore - (Dhaka Haxrat Shahjalal Intl Terminal 2). Hoppas mitt flyg går från Köpenhamn och inte Bangladesh :)
 
Ni som sitter med bokningar mellan CPH-SIN. Har ni med lite felaktig info om ni loggar in via singapore airlines hemsida och kollar på er bokning? Står att jag flyger CPH-SIN men samtidigt står det Dhaka to Singapore - (Dhaka Haxrat Shahjalal Intl Terminal 2). Hoppas mitt flyg går från Köpenhamn och inte Bangladesh :)
dd7cfe6205107964c34d8d07ade578b6.jpg
 
Ser ut som appen, där stämmer allt o på alla andra ställen men loggar man in via hemsidan ser de lite spännande ut.
127e1e76934a992bfad1651f037f2ba1.jpg

Jag har inga fel via webben heller. Hade jag varit dig hade jag kollat upp detta, första på egen hand, genom att kontrollera bokningen i SAS app/webb. Vad står det där? Där är trots allt av sas su bokat resan (antar jag?).

Om det är rätt där hade jag nöjt mig med den infon i dagsläget. Är det fel även där hade jag kontaktat SAS.

Har du bokat resan direkt av Singapore Airlines, kontakta dom.

Print från min webb.
30d41b44cabfddf968402f78d3797505.jpg
 
Toppen