Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Gus

Medlem
Åkte samma flight på nyårsdagen - sambon var inte 100 % nöjd med köttbiten pga. well done men min kycklingrätt var bra. Överlag bra käk på våra fyra ben med SQ (två var med book the cook). Hade också tur och fick dubbelsängen mellan SIN - LHR, markant bättre benutrymme :)
Nice! :) Jag åker samma flight om några veckor. Är det alltså frukost först och sedan middag ganska kort efteråt? Ingen mer mat alls sen på hela flighten?

Är det svårt att få dubbelsängen eller bara att hänga på låset när check in öppnar?
 

Combo

Medlem
Nice! :) Jag åker samma flight om några veckor. Är det alltså frukost först och sedan middag ganska kort efteråt? Ingen mer mat alls sen på hela flighten?

Är det svårt att få dubbelsängen eller bara att hänga på låset när check in öppnar?
Stämmer, två serveringar. Jag åt även en första frukost i loungen, så jag var ordentligt mätt under hela flygningen. Det finns även en "light snack" meny med tex nudlar, men det behövdes inte för min del, lite chips och frukt från dotterns många fruktbrickor räckte gott :)
Jag kunde välja dubbelsängen i samband med att jag bokade, resa med infant ger den möjligheten. Jag antar att man även har förtur på dessa platser med viss silverkris-status.
Så du kan bara hoppas att platserna finns kvar, och sedan är det bara att hänga på låset!
 

LindaMa

Medlem
Nice! :) Jag åker samma flight om några veckor. Är det alltså frukost först och sedan middag ganska kort efteråt? Ingen mer mat alls sen på hela flighten?

Är det svårt att få dubbelsängen eller bara att hänga på låset när check in öppnar?
Vi åkte en fredag i slutet av maj 2023 LHR-SIN, och minns jag inte fel kunde jag byta till dubbelsängsplatserna redan måndag kväll samma vecka. Hade dom på bevakning på Expertflyer.
Vi fick också middagen ungefär 1,5-2 timmar in i flygningen (Book the Cook). Men sen har man ju en meny där du kan välja att beställa från närsomhelst. Jag beställde in supergoda nudlar när det va kanske 4-5 timmar kvar av flygningen. Några timmar senare var det dags för frukost :)
 

TP12

Medlem
Nice! :) Jag åker samma flight om några veckor. Är det alltså frukost först och sedan middag ganska kort efteråt? Ingen mer mat alls sen på hela flighten?

Är det svårt att få dubbelsängen eller bara att hänga på låset när check in öppnar?
Fyra dagar innan öppnar det för att boka dubbelsängen, satte ett larm och hängde på låset för att boka men såg att även ca 12h senare var en uppsättning fortfarande bokningsbar. Rad 11 tror jag PPS kan boka ännu tidigare och den var redan bokad när det öppnades upp. Rad 91 har bassinet så valde inte den pga rädd för att bli bortpetade om någon barnfamilj skulle dyka upp.

Kvar var rad 96 som jag valde åt oss (bassinett på fönsterplatserna istället för mitten) var bara halvfullt i bakre änden så lugnt och fint (var mkt riktigt ett barn i rad 91).
 

AndersSt

Medlem
Vi flyger SQ Business från Perth till CPH om en vecka. På benet SIN-LHR (A380) så har jag bokat BtC, hummer först och sedan biffen. Har jag förstått det rätt att det är relativt kort tid mellan måltiderna, tidigt på flighten, och sedan ingen mer servering? Flygtiden uppges till 14h20min.
 

Lauda 777

Medlem
Vi flyger SQ Business från Perth till CPH om en vecka. På benet SIN-LHR (A380) så har jag bokat BtC, hummer först och sedan biffen. Har jag förstått det rätt att det är relativt kort tid mellan måltiderna, tidigt på flighten, och sedan ingen mer servering? Flygtiden uppges till 14h20min.
Ja, eller kort och kort. Frukosten är väl runt kl. 10 om flighten startar i tid. Middagen serveras runt kl.18 Singapore tid, vilket är helt okej men hade kunnat vara senare då det är ganska många timmar kvar. Dock finns det ju en bra snacksmeny om en blir hungrig igen .

Detta förutsatt att ni flyger SQ308. Vet inte hur det är på dom andra flighterna.
 

AndersSt

Medlem
Alla vet att man äter hummern till frulle på SQ :p
IMG_0969.JPEG

Hummern var faktiskt över förväntan, riktigt god. :)
(SQ308)
 

Gus

Medlem
Här kommer en liten Book the cook rapport från Singapore till Heathrow.

1. Chicken rice. Grymt bra. Smakar precis som på Hawker i Singapore.

Visa bifogad bild 149030

2. Beef Steak. Riktigt bra också. Något för Well Done för min smak men väldigt fin köttbit. Dock så tycker jag att "middagen" på SQ308 serveras alldeles för tidigt. Hade varit mer nice med ett snack ungefär halvvägs och sen middag innan landning.

Visa bifogad bild 149031


Båda i Business på A380.
Köttet ser gott ut :).

Jag reser samma sträcka om en vecka och har några frågor. Till frukost serveras det belgisk våffla och till middag fläskkotlett med grönpepparsås. Båda dessa rätter låter goda men resten av maten låter sådär. (tex kyckling med tomatsås).

Tar rätterna ofta slut?

Får man alltid satay-spett till förrätt före middagen? Satay är min favoritmat men det känns onödigt att beställa den som varmrätt om den kommer som förrätt. Kan man be om extra spett?
 
Toppen