Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

En till bild på business hummern. Oroa dig inte för mängden mat. Jag är storätare och tar hummern varje gång.

20170406_230132.jpg

Är det någon som har erfarenhet av Lammracks? Funderar på att välja det nästa gång nu i Maj :)

Återkom gärna med recension om du väljer lamb rack. Det brukar alltid vara ett säkert kort i First, funderar också på den på någon av sträckorna. Blir dock lite tveksam när jag läser att den skulle vara överstekt.

Vad innehåller egentligen Kyo Kaiseki för råvaror? Det ser väldigt trevligt ut men det enda jag kan identifiera är tonfisken. Jag äter inte kyckling så jag hoppas inte det finns rätten. Bokas denna via Book the Cook?

Återkom gärna med recension om du väljer lamb rack. Det brukar alltid vara ett säkert kort i First, funderar också på den på någon av sträckorna. Blir dock lite tveksam när jag läser att den skulle vara överstekt.

Vad innehåller egentligen Kyo Kaiseki för råvaror? Det ser väldigt trevligt ut men det enda jag kan identifiera är tonfisken. Jag äter inte kyckling så jag hoppas inte det finns rätten. Bokas denna via Book the Cook?
Den går att beställa via Book The Cook men bara i First.

I första bilden förutom tonfisken var det (från vänster) - krabbmix av något slag, blåsfisk och sist pilgrimsmussla från Hokkaido. Allt var makalöst gott och mycket färskt!!

I andra bilden var det sushi-aktiga småsaker som också var väldigt gott med lite nudlar med en lätt sås man doppade allt i.

Maten på sista bilden var nog "sämst" enligt mig men det är nog bara en smaksak. Det var ris med lite hummer i, nån firre som var saftig och god och i apelsinen var det också någon form av fisk men den tog jag bara en tugga av, var lite besk för min smak.

Det var alltså ingen kyckling i maten men jag vet att menyn varieras en del beroende på säsong så det är inte 100% säkert att du inte får kyckling. Har dock aldrig sett en bild på Kyo Kaiseki med kyckling...

Allt som allt, fantastiskt god mat och skulle absolut kunna beställa samma igen! :)

Toppen