Senaste nytt

Singapore Air Business/New business eller Thai First?

Det brukar ligga en bit lime/citron så du kan piffa till maten lite. :)

Tack, jag kan tänka mig att det råder delade meningar om huruvida man ska ha citron till caviar eller inte. Läste någonstans att det är ett absolut no no. Men det är ju frivilligt förstås, till löjrom är det ett måste i alla fall i mitt tycke även om jämförelsen haltar lite.

En något OT fråga kanske, ursäkta en okunnig men det finns säkert många här som kan svaret... ;)

Vad är det egentligen i den lilla tygpåsen/knytet man ser på många bilder av caviar-servering?
Jag vet att caviar ofta serveras med lök, kokt ägg och någon form av syrad grädde. Men den där påsen...?

(Jag ska flyga Thai First till hösten och de verkar inte ha med den där påsen?)

Som du ser har du fått svaret från några tidigare kommentarer. Jag ställde mej själv frågan första gången jag fick denna tygpåse tillsammans med caviarserveringen på Pan Am. Jag var tvungen att kolla in hur de resvana passagerarna hanterade detta innan jag insåg vad det var och hur man gjorde.
Man skall vara försiktig med citronen och definitivt inte dränka caviaren i saft, någon droppe räcker.
Nu kan du med fördel sätta dej i F klass utan att göra bort dej.

Tycker det kan vara fint med någon form av syra till kaviaren (eller löjrommen). Dricker man inte bubbel eller vin till så kan citronen göra sin rätt, speciellt om kaviaren serveras med ostron. :)

Toppen