Senaste nytt

Singapore Air Business/New business eller Thai First?

Det pratas om revenue biljetter här, eller? Annars blir ju valen desto färre med EB poäng på SQ flighter.

Notera också senaste ändringarna i intjäning till EB från SQ. Tråd finns:
http://www.businessclass.se/forum/threads/singapore-airlines-poängförtjänst-tabellen-ändras.92465/

Sedan kanske man får väga in pris också, man jämför ju inte äpple och äppple riktigt med business/first utan får kanske mer tänka ”bang for buck” dvs mest värde för pengarna.
Nope, award 241 och idag har vi Thai F bokat men funderar alltså på att byta till SQ C

Jag har testat samtliga Thai F kabiner, och ett gäng SQ C kabiner. Det går inte att jämföra. F är en helt annan upplevelse. Poängskillnaden på 25.000 kan man lätt motivera för mervärdet på TG F. Att testa SQ:s nya business class på A380 hade dock klart varit kul.
Ok vad är det som är så mycket bättre i Thai F jämfört med alla SQ C i luften? :)

Ok vad är det som är så mycket bättre i Thai F jämfört med alla SQ C i luften? :)

Absolut allt enligt mig - service, mat och dryck. Från Europa antar jag att det är A380 med TG som är aktuellt för er (såvida ni inte flyger via Munchen), så där är det inget snack om att även hårdvaran är överlägsen. Sen är Thais riktiga styrka när det gäller F deras markservice som är helt suverän.

Absolut allt enligt mig - service, mat och dryck. Från Europa antar jag att det är A380 med TG som är aktuellt för er (såvida ni inte flyger via Munchen), så där är det inget snack om att även hårdvaran är överlägsen. Sen är Thais riktiga styrka när det gäller F deras markservice som är helt suverän.
Okej, kollade på vad man kan förbeställa för mat på Thai F och det är ju bara en massa olika thaigrytor på längden och tvären och en visserligen en hummer som fått kassa omdömen här på forumet. Den maten känns mer som det hör hemma på en charterkärra.
Markservice kommer vi inte hinna med, kastar oss direkt iväg till anslutning i BKK så för mig är ombordupplevelsen med mat dryck och sittkomfort viktigast.

Okej, kollade på vad man kan förbeställa för mat på Thai F och det är ju bara en massa olika thaigrytor på längden och tvären och en visserligen en hummer som fått kassa omdömen här på forumet. Den maten känns mer som det hör hemma på en charterkärra.
Markservice kommer vi inte hinna med, kastar oss direkt iväg till anslutning i BKK så för mig är ombordupplevelsen med mat dryck och sittkomfort viktigast.

Nej, hummern kan jag inte heller rekommendera direkt. Men överlag tycker jag att är maten är bra. Du måste ha sett fel när du kikade på menyn, det går (förutom hummern och thaimaten) att välja rätter med oxfilé, anka, lamm, lax och torsk mm. När det gäller dryck så är det Dom Perignon på TG F och Charles Heidsieck i SQ C. Du verkar ganska övertygad redan, så om du vill spara 25.000 poäng så kommer du säkert få en underbar upplevelse med SQ också.

Nej, hummern kan jag inte heller rekommendera direkt. Men överlag tycker jag att är maten är bra. Du måste ha sett fel när du kikade på menyn, det går (förutom hummern och thaimaten) att välja rätter med oxfilé, anka, lamm, lax och torsk mm. När det gäller dryck så är det Dom Perignon på TG F och Charles Heidsieck i SQ C. Du verkar ganska övertygad redan, så om du vill spara 25.000 poäng så kommer du säkert få en underbar upplevelse med SQ också.
Haha är bara lite bitter för att jag inte får till varken LH eller ANA. Har Asiana F hem på en 241 så betalar redan för F så får härda ut på Thai ;)

Haha är bara lite bitter för att jag inte får till varken LH eller ANA. Har Asiana F hem på en 241 så betalar redan för F så får härda ut på Thai ;)

Asiana F och Thai F A380 blir ju hur bra som helst. Jag hade alla dagar i veckan betalat 95.000 för det istället för 70.000 för SQ C :) Är det verkligen kört med LH F? Bevaka FRA till PEK, PVG, HND, HKG, BKK. Såvida ni inte är fler än två och är flexibla med 1 dag +/- kan det mycket väl lösa sig.

Asiana F och Thai F A380 blir ju hur bra som helst. Jag hade alla dagar i veckan betalat 95.000 för det istället för 70.000 för SQ C :) Är det verkligen kört med LH F? Bevaka FRA till PEK, PVG, HND, HKG, BKK. Såvida ni inte är fler än två och är flexibla med 1 dag +/- kan det mycket väl lösa sig.
Låter bra. :) Jo bevakar dem allihopa och HND finns god chans med LH F, men vår slutdestination är Manilla och det finns inga awards i C för att ansluta dit och plågas i ekonomi i 5-6 timmar är det inte värt.

Oavsett smiley så är det nästan lite väl provocerande att antyda att det Thai F skulle vara så dåligt att man måste uthärda... Om du betalar revenue F så kan jag köpa att man prioriterar olika bolag och väljer därefter. Men man kan kanske visa lite mer ödmjukhet när man bokar award biljetter...

Personligen så hade jag som dröm (inte mål) att få flyga First någon gång i livet, nu har jag fått flyga 13 F flighter (TG, OZ, EK, QR, CX) och 6 av dem med TG. Att TG skulle vara så mycket sämre än någon annan oavset att smaken är som baken är rent förtal. Jag är super tacksam för alla dessa flighter och rent poängmässig så ger jag varje flight jag flugit 9 eller 10 på en 10 gradig skala...

Sedan för att ge min syn på dina frågor:
1: ingen aning. Inte flugit SQ C
2: Thai F slår ut alla C jag flugit med, skämtsamt brukar jag säga att det är nästan lika stor skillnad på F mot C som mellan C och PE. Även om SQ har hög hög nivå som C så titta på bilderna på en cabin med 50stolar i och en med 12. En annan upplevelse...

Toppen