Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Vi besökte Vollmers i Malmö för ett par veckor sedan tack vare goda omdömen från BC. Det var riktigt bra och överraskande för en köttälskare som mig att det kan bli så gott fast många rätter var vegetariska. Vi beställde 6 rätter för 750 kr och när man får beskrivet allt arbete som ligger bakom varje rätt så är jag fascinerad över hur prisvärt det ändå är.

Vi besökte Vollmers i Malmö för ett par veckor sedan tack vare goda omdömen från BC. Det var riktigt bra och överraskande för en köttälskare som mig att det kan bli så gott fast många rätter var vegetariska. Vi beställde 6 rätter för 750 kr och när man får beskrivet allt arbete som ligger bakom varje rätt så är jag fascinerad över hur prisvärt det ändå är.
Vad kul. Min absoluta favoritresto i Malmö (tyvärr i tämligen dålig konkurrens). Upplever också maten som lätt och fräsch. Har inte hunnit med sommarmenyn dessvärre.

Vi planerar redan att åka tillbaks till Malmö (från Gävle) bara för att besöka Vollmers. @Agö, jag gissar att du testat Bloom in the Park, vad har du för omdömen om den?

Vi planerar redan att åka tillbaks till Malmö (från Gävle) bara för att besöka Vollmers. @Agö, jag gissar att du testat Bloom in the Park, vad har du för omdömen om den?
Bloom är inte riktigt min grej. Det är förstås bra men blev lätt överraskad över stjärnan - finns många bättre restos i Köpenhamn som inte har en stjärna men det är klart, de behöver väl fylla på för att motivera att Malmö ska vara med i guiden.

Korta reflektioner från Tokyo:
*Godast Tonkatsun återfinns på Butagumi
*Hypade Celaravird gjorde mig besviken
*För avslappnat hak med bra kött som du grillar själv rekommenderas Yakiniku Jumbo Shirokane

Kan ngn rekomendera en Resturang i STH för ett jubeleum. Man har ju tydligen varit gift ytterligare 365 dagar sen sist..

Om priset inte är det viktigaste: Middag på Oaxen Krog. Fantastisk upplevelse med sammanlagt 16 rätter (inkl ammisar) på deras minsta avsmakningsmeny. Det enda lilla minuset är att maten kanske är lite för okryddad för mig, några rätter med lite starkare smaker hade varit trevligt. Men i och med att de serverar så många rätter kanske det finns en poäng med lite mildare touch.

Annars rekommenderar jag lunch på Mattias Dahlgrens Matbaren. Mellanrätter hela vägen och idén är att ni själva kan välja hur många rätter ni orkar med.
Mycket mer avslappnat än middag på Oaxen Krog och med mycket trevlig personal som gärna svarar på frågor om restaurangen och tillvägagångssätt vid tillagning.

Har tänkt mig ett besök på Matsalen inom snar framtid. Någon som testat Matbaren och Matsalen och har en åsikt om huruvida Matsalen är värd priset jämfört med Matbaren? Det blir ju några tusenlappar för en middag med vinpaket på Matsalen..

Toppen