Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Det besöket får du gärna följa upp efteråt här i tråden!
Planerar för en resa till Ungern under tidig höst, då vi aldrig kom iväg förra året som det var tänkt.
Så blev Onyx i Budapest besökt härom dagen.

Jag åt den ungerska avsmakningsmenyn som höll hög klass och framför allt kändes väldigt prisvärd. Endast 6 rätter och 2 amuser, men jag hade ändå svårt att få plats med sista efterrätten. Höjdpunkterna var;

En benmärg i någon typ av skum, som serverades som aptitretare.
Första förrätten, en tartar på vattenbuffel (!) med oxsvans, otroligt spännande smak och kvällens toppnotering.
Måste också nämna hjorten som var huvudrätt. Kanske inte mest spännande kompositionen, men råvaran var verkligen utsökt hanterad.

Vinpaketet var sådär, och enligt mitt tycke serverades nästan samtliga viner några grader för kalla. Jag nämnde det och fick förståelse, men även om det blev något bättre var jag inte helt nöjd.

På det hela taget ett trevligt besök med bra service.

Så blev Onyx i Budapest besökt härom dagen.

Jag åt den ungerska avsmakningsmenyn som höll hög klass och framför allt kändes väldigt prisvärd. Endast 6 rätter och 2 amuser, men jag hade ändå svårt att få plats med sista efterrätten. Höjdpunkterna var;

En benmärg i någon typ av skum, som serverades som aptitretare.
Första förrätten, en tartar på vattenbuffel (!) med oxsvans, otroligt spännande smak och kvällens toppnotering.
Måste också nämna hjorten som var huvudrätt. Kanske inte mest spännande kompositionen, men råvaran var verkligen utsökt hanterad.

Vinpaketet var sådär, och enligt mitt tycke serverades nästan samtliga viner några grader för kalla. Jag nämnde det och fick förståelse, men även om det blev något bättre var jag inte helt nöjd.

På det hela taget ett trevligt besök med bra service.

Tack för informationen!
Förmodligen gör vi en resa i höst.
Hoppas det blir tillfälle att klämma in ett besök då...

Besökte San Sebastian i helgen och i fredags plockades det * + ***
Till lunch blev det Market Menu på Kokotxa Restaurante Kokotxa | MENUS och blev imponerad! Vid nästa tillfälle blir det att prova avsmakningsmeny. Ca €70 per person inkl dryck

På kvällen blev det Arzak och det var sanslöst bra och kul att få sig en titt i det relativt lilla köket när det är full rulle. Riktigt prisvärt då notan inkl dryck och dricks hamnade på €260 per person.

Var inte sista gången jag besökte San Sebastian, kan blir ett nytt besök redan i september igen

Last edited:
Testade Operakällaren Matsalen i veckan som gick. Solitt men inte spektakulärt. Bra vinlista dock med klart anständiga priser.

På torsdag åker jag till Tokyo igen och testar Hamadaya och Takasawa. Skall se om Amex consigerge kan fixa bord Sushi Saito också då jag inte lyckades med det själv.

Toppen