Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Några bilder från Eleven Madison Park (***). Mycket underhållande måltid. Problematiskt dåliga bilder dock.

Egenblandad tartar på morot
New York 2013 107.jpg

Picnic, Hamptons Style
New York 2013 116.jpg

New York 2013 119.jpg

"Hängde på låset" kl 11.00 idag, och fick bord på The Fat Duck om två månader. 11.03 var alla bord bokade både lunch och middag.

Jag funderar på en dubbel, middag på "Dinner By Heston" på fredagen och sen the Fat Duck på lördagen. Gäller ju att spara lite pengar på fredagsmiddagen, och då tycker jag Dinner By är ett väldigt prisvärt alternativ.

"Hängde på låset" kl 11.00 idag, och fick bord på The Fat Duck om två månader. 11.03 var alla bord bokade både lunch och middag.

Jag funderar på en dubbel, middag på "Dinner By Heston" på fredagen och sen the Fat Duck på lördagen. Gäller ju att spara lite pengar på fredagsmiddagen, och då tycker jag Dinner By är ett väldigt prisvärt alternativ.

du kommer inte bli besviken..vart där 2 gånger nu och det blir bara bättre och bättre :)

Som jag nämnde tidigare i tråden så stod ett besök på världens billigaste Michelin restaurang Tim Ho Wan på att göra listan i Singapore, och ett besök dit för Brunch blev det första vi gjorde efter min ankomst.

Vaknade upp kl 8.00 utan någon som helst jetlag. Oturligt nog var hela Singapore täckt av giftig smog som blåst in från ön Sumatra i Indonesien. Med tanke på smog situationen så antog vi att köerna till restaurangen skulle bli korta denna morgon, och vi såg till att bege oss till restaurangen strax innan öppningstid för att slippa undan köerna. Men ack så fel vi hade…

Utanför restaurangen hade en lång kö redan bildats, och vi fick snällt ställa oss sist och vänta på våran tur. Vi stod i kö ungefär en timme innan vi fick ett bord. Ett tips om man besöker restaurangen är att vara max 2 personer, då större sällskap ofta får vänta bra mycket längre än en timme.

Menyn var något simpel med drygt ett 20-tal rätter, däribland deras berömda stramed Pork Buns (som man endast får beställa 3st utav) Pork Liver Vermicelli Roll. Jag lyckades inte ta bild på alla rätter, men här kommer några i alla fall.

9216549803_24c6645992_z.jpg

Springrolls with eggwhite and prawns.

9219323532_9556d00eb9_z.jpg

Steamed Malay Cake.

9219324406_d4fc363634_z.jpg

Garlic Mushroom Spinach Dumplings.

Överlag en angenäm upplevelse. Maten smakade riktigt gott, i synnerhet deras Pork Buns. En 10 rätters brunch för två personer gick på 66 SGD, vilket är ungefär 350kr. Inte så illa för en Michelin restaurang…

Och nu när Lux, i nuvarande form, går i graven efter ikväll är jag glad att jag hann med ett sista besök igår.

Toppen