Senaste nytt

Shanghai? Vilket IHG ska man bo på?

Patrick

Medlem
Nu har jag sovit min första natt och man sover bra. Sängen är precis lagom hård.

Hotellet har en stor trädgård och ligger en bra bit från trafiken vilket gör det ganska knäpptyst i rummet. Man hör lite från dörrar i korridoren men generellt så känns ljudnivån bra för ostört hårt arbete - som det jag gör nu då jag skriver här...;)

Rummet jag bor i är nog aldrig tidigare använt, iaf inte kaffeapparaten som är en kinesisk variant på Nespresso. Jag fick inte igång den iaf. ;)

Rummet är som ett typiskt interconti, man hade kunnat vara på ett Interconti var som helst i världen. Lite tråkigt men säkert ansett jättefint och "lyxigt" för den som inte ser hotellrum regelbundet.

Rummet vinner därför Indigo på alla sätt och vis som var ett "personligt" rum som verkligen knyter an till där man är. Lite mindre rum och inget badkar, men ack så coolt. Senaste tiden har jag även bott på Indigo i Barcelona och även där hade rummet ett skönt stuk nu då jag tänker efter, och så Interconti i Sandton, Wien, och Singapore och de rummen är ungefär som det jag bor i nu. ;)

Iaf duschen funkar och det finns badkar för den som har lust för det. :)

Jag gjorde 2 bokningar på ihg's hemsida. Först 1 natt med "4000 bonuspoäng" (för 1481 rmb) och sen resterande nätter på billigaste raten (901 rmb).

Billigaste rummet i receptionen enligt min kinesiske polare var 1700, så han blev mycket förvånad då jag berättade att jag bara betalar 900. Vårt avtalspris med Okura är 850 ink frukost men då ingår inte internet.

Uppgraderingen till Club (som är ett separat eget hus på området) kan ha att göra med den första bokningen eller så är det så att de tyckte synd om mig ståendes där i mysbyxor och tenniströja efter en liten flygtur (man är tyvärr inte direkt utvilad efter en tur med SAS trots uppgraderad till business). Eller så är det så att de uppgraderade på Platinum?

Jag gick runt en hel del igår och jag måste säga att detta är området man "ska" bo i då man besöker Shanghai. Bund i all ära, men det är detta som är det riktiga Shanghai. :D
 

Patrick

Medlem
Självklart hade jag inte läst så noga, det tillkom bl.a. en serviceavgift, så hotellet kostade lite mer än bara 900... ;)

Återkommer med en uppdaterad recension, men generellt är jag mycket nöjd med hotellet.

:)
 

jumbooze

Medlem
Självklart hade jag inte läst så noga, det tillkom bl.a. en serviceavgift, så hotellet kostade lite mer än bara 900... ;)

Återkommer med en uppdaterad recension, men generellt är jag mycket nöjd med hotellet.

:)
Hej,
Vad kostade din rate till slut? 900 + ?

Funderar på att boka detta så skulle uppskatta mer input.
 

Patrick

Medlem
Jag tror att det blev 1050 per natt, klart prisvärt och inte alls blodigt med tanke på standard och "helpension" i form av Club lounge. ;)

Jag sitter här och funderar på om det var något som störde mig under vistelsen (det brukar ofta finnas något) men nu ett par veckor senare minns jag inget negativt. ;)

Tvätten är svindyr, men jag gjorde ett aktivt val och reste "lätt".

Jag skulle utan tvekan bo på samma hotell vid mitt nästa besök, och det blir väl under november som jag bor där igen...
 

johhenrik

Medlem
Har missat dina uppföljningar här. Jag har själv bott på IC Ruijin nu 2 ggr sen den här tråden. Är väldigt nöjd med dem. Läget är kanon (Ruijin Lu/Fuxing Lu) och som Patrick säger, det är otroligt tyst och lugnt o skönt. Jag har haft en stor svit varje gång och är riktigt nöjd. Är inbokad där igen i april.
 

johhenrik

Medlem
Någon som provat IC i Pudong eller Expo?
Jag har bott på alla IC i Shanghai väldigt mycket. Alla har sina För- och nackdelar. Expo är mycket nyare och fräschare än Pudong men ligger jäkligt off. Förr några år sen var Expo väldigt billigt dock, så jag bodde nästan alltid där. Nu när det har samma pris som de andra så skippar jag det. Jag har en bokning på Pudong i början av juli ifall du vill jag ska kolla upp något åt dig.
 

Rctapper

Medlem
Jag skall inte åka till Shanghai förrän i December men om du bor i ett club rum får du gärna berätta om hur det var!
 
Toppen