Nu har jag sovit min första natt och man sover bra. Sängen är precis lagom hård.
Hotellet har en stor trädgård och ligger en bra bit från trafiken vilket gör det ganska knäpptyst i rummet. Man hör lite från dörrar i korridoren men generellt så känns ljudnivån bra för ostört hårt arbete - som det jag gör nu då jag skriver här...
Rummet jag bor i är nog aldrig tidigare använt, iaf inte kaffeapparaten som är en kinesisk variant på Nespresso. Jag fick inte igång den iaf.
Rummet är som ett typiskt interconti, man hade kunnat vara på ett Interconti var som helst i världen. Lite tråkigt men säkert ansett jättefint och "lyxigt" för den som inte ser hotellrum regelbundet.
Rummet vinner därför Indigo på alla sätt och vis som var ett "personligt" rum som verkligen knyter an till där man är. Lite mindre rum och inget badkar, men ack så coolt. Senaste tiden har jag även bott på Indigo i Barcelona och även där hade rummet ett skönt stuk nu då jag tänker efter, och så Interconti i Sandton, Wien, och Singapore och de rummen är ungefär som det jag bor i nu.
Iaf duschen funkar och det finns badkar för den som har lust för det.
Jag gjorde 2 bokningar på ihg's hemsida. Först 1 natt med "4000 bonuspoäng" (för 1481 rmb) och sen resterande nätter på billigaste raten (901 rmb).
Billigaste rummet i receptionen enligt min kinesiske polare var 1700, så han blev mycket förvånad då jag berättade att jag bara betalar 900. Vårt avtalspris med Okura är 850 ink frukost men då ingår inte internet.
Uppgraderingen till Club (som är ett separat eget hus på området) kan ha att göra med den första bokningen eller så är det så att de tyckte synd om mig ståendes där i mysbyxor och tenniströja efter en liten flygtur (man är tyvärr inte direkt utvilad efter en tur med SAS trots uppgraderad till business). Eller så är det så att de uppgraderade på Platinum?
Jag gick runt en hel del igår och jag måste säga att detta är området man "ska" bo i då man besöker Shanghai. Bund i all ära, men det är detta som är det riktiga Shanghai.