Senaste nytt

Shanghai? Vilket IHG ska man bo på?

johhenrik

Medlem
Det blir nog Interconti Ruijin, så Holiday Inn i Wien veckan efter (där Inteconti inte är värt merpriset enligt min åsikt, mer än att läget är superbt om man ska turista vilket jag inte ska) så behöver jag bara ett hotel till för att köra de 3 olika brandsen. ;)

Skriv gärna en rapport om Ruijin. Jag är inbokad där Okt 25 - Nov 3, så jag är lite nyfiken. :)
 

Patrick

Medlem
Har läst på lite till (bl.a. tripadvisor) och det verkar strula med en mycket viktig sak på Ruijin: internetuppkopplingen!

Utan den kan jag inte arbeta...

Ska dra iväg ett mail och kolla om man kan få ett rum med garanterad uppkoppling. Som platinum borde man kunna det... men detta är Kina och inget är helt säkert där. ;)

Har börjat läsa på om Crowne Plaza istället, men är osäker på läget. Kan någon som har bott där eller som vet var det ligger kommentera? :)
 

Patrick

Medlem
Jag har bott en hel del på Crowne Plaza Panyu Rd, Problemet är att det är svårt att veta vilken rate som är nya tornet och vilken som är gamla. Men om du är Platinum och bokar "88 suite"-nånting så får man näst största sviten på högsta våningen i gamla tornet, vilket är nice. Läget är helt okej tycker jag i French Concession.

Om man tar den billigaste raten för vanligt dubbelrum och hoppas på uppgradering p.g.a Platinum, vad tror du att man får då? Ok rum eller inte? Hur har internet fungerat för dig?

Läget, är det "roligt"? Affärer, restauranger osv nära? Jag reser ensam och har lite tid över och gilla att gå runt och känna pulsen i Shanghai. Gillar inte att åka bil/taxi där utan vill helst kunna gå i området.

:)
 

johhenrik

Medlem
Rummen är jättesvårt att säga. Man vill bo i nya tornet, för det gamla är bara sunkigt tycker jag, men jag fattar aldrig vilken rate/rumstyp som är nya tornet. De kör ju drive lite då o då med en specialrate som brukar listas sist som garanterar upgrade till Club room i nya tornet. Du får nog maila dem och fråga annars.

Vad gäller Internet så är det bara två hotell jag bott på som det funkar bra: IC Pudong samt IC Expo. IC Pudong kunde jag ladda ner från min dator hemma i 10MBit, så det kändes som att de hade en egen länk för hotellet och resten av Kina gick via vanliga Internet. ;) På Crowne Plaza är det ingen höjdare. Iaf inte WiFi. Trådburna funkar "bra" vill jag minnas dock.
 

johhenrik

Medlem
Läget, är det "roligt"? Affärer, restauranger osv nära? Jag reser ensam och har lite tid över och gilla att gå runt och känna pulsen i Shanghai. Gillar inte att åka bil/taxi där utan vill helst kunna gå i området.

:)

Personligen tycker jag det är svårt att bara gå omkring i Shanghai. Det är så gigantiskt, så man hamnar alltid i en taxi på väg nånstanns iaf. Kan man gå runt vid Crowne Plaza Panyu Rd? Ja absolut, men som jag sa... det är långt "till allt" iaf tycker jag.
 

Patrick

Medlem
Jag älskar att gå runt, därav min frustration kring Indigo som är ett nära perfekt hotell i nära perfekt läge om det inte vore för att det var så tråååkigt på kvällarna. ;)

Internet fungerade felfritt på Indigo.

Jag har bott på Okura Garden ett par gånger tidigare och gillar läget, kan gå runt (nästan i timmar) på Huaihai och bara spana. Men nu är det ju både att behålla status och att kanske vinna poäng och därför IHG som gäller.

Kommer ihåg att jag hittade en skytteklubb där man kunde provskjuta nästan vilket vapen som helst för ett par år sen, vet inte om den ligger kvar men att leka Dirty Harry i 6 skott var grymt. :D

Blir nog Ruijin, om ingen annan kommer och säger att Holiday Inn där och där var bra! ;)

På tal om Holiday Inn så har jag aldrig fått lika bra status recogntion som de gånger jag har bott där. :D
 

johhenrik

Medlem
På tal om Holiday Inn så har jag aldrig fått lika bra status recogntion som de gånger jag har bott där. :D

Jag har själv inte bott på Holiday Inn i Shanghai men jag har hört att det finns bra. Holiday Inn är ju generellt sett ganska bra runt om i Asien (Syd-ost mest kanske). Nybyggda o fräscha.
 

Patrick

Medlem
Lekte lite med datum och fixade en schysst poängmaximering tror jag. Det är tack vare (eller på grund av) BC jag har börjat maximera och optimera. ;)

Först 1 natt med "4000 poäng" för ca 1500 RMB, sedan 6 nätter till billigaste raten på bara ca 900 RMB per natt, får iofs bara 2000 poäng för de nätterna och det är ex frukost.

Lade även till special request på good internet reception room. ;)

Sen blir det att hålla tummarna att jag får en uppgradering till club. :D

Det blev alltså Ruijin. ;)
 
Last edited:

Patrick

Medlem
Första Ruijin intrycket mycket bra!

Det ligger fantastiskt fint, ska gå runt lite senare.

Blev uppgraderad till Club med lounge, frukost och samma rum hela vistelsen (7 nätter) och internet funkar. :)
 
Toppen