Senaste nytt

Shanghai (PVG), vilken lounge rekomenderas?

Flyger med SAS från CPH på söndag 28/7, skall vidare med Thai till BKK och BNE. Finns det en Thai lounge i PVG eller är det som jag ser att Jacob skriver i tidigare inlägg enbart Shanghai Airlines som gäller?

Off topic, vettiga priser på taxfree? Funderar på ett Nikon D600 hus.

Jag har gett upp att försöka handla sånt på tax-free. Det brukar ändå vara billigare i USA... Men jag har inte jättebra koll på asien, så det är möjligt att det finns bra fynd där på tax-free.

Jag håller i princip med dig. USA har bra priser och så verkar även Australien ha. I alla fall på denna modellen även jämfört med Sverige trots att jag kan utnyttja "taxfree for tourists" så är där några tusenlappar att tjäna på att köpa i USA eller Oz.

För att återgå till lounger så har jag ju Dinerskort också. Enligt deras app har jag tillgång till VIP lounge No 1, 37, 66, 73 och 69 som dom också kallar för First Class Lounge. Jag förstår att man skall inte förvänta sig för mycket. Någon som har erfarenhet?

Flyger med SAS från CPH på söndag 28/7, skall vidare med Thai till BKK och BNE. Finns det en Thai lounge i PVG eller är det som jag ser att Jacob skriver i tidigare inlägg enbart Shanghai Airlines som gäller?

THAI använder Shanghai Airlines Lounge No. 77 på Shanghai PVG.

Shanghai PVG_Shanghai Airlines Lounge no. 77_06.jpg

OT svar:
I Japan kostar Nokon D600 (body only) 153.167 JPY (ca 10.000 SEK) som lägsta priset.

価格.com - ニコン D600 ボディ 価格比較

OTx2: Finns det kameror i Japan som man kan byta språk till engelska? När jag tittade på en Sony senast så fanns det Nihongo only som språkval.

Blev upplyst av ett butiksbiträde på Bic Camera att Sony är ensamma bland de stora märkena om att ha menyer på enbart japanska. Dock kan man på t. ex. Yodobashi och Bic Camera köpa några av de Sony-produkter som exporteras, med menyer på andra språk. Givetvis till ett påslag som gör det till en börda snarare än förtjänst att släpa med sig kameran till nästa destination.

Toppen