Senaste nytt

Severingstider på SK939 (ARN - LAX)

Hachans

Medlem
Vem vill sova 11 på förmiddagen? Och flighterna detta gäller är dagflighter så ingen frukost serveras innan landning.

Tycker personligen inte det är så farligt i Business. Dryck och snacks brukar komma relativt fort även om det tar ett bra tag att servera alla. Tar ju ett tag tills maten kommer ut sen, men inget som stör mig nämnvärt då lunch någonstans 11-12 är helt ok för min del.

En hel del med tanke på att varenda fönsterskydd åker ner. Man vill ju anpassa sig så gott det går till lokal tid, och då är några timmars sömn oumbärligt. Och det är ju inte alla heller som utgår från ARN (eller snart CPH) och därför har haft en rejält tidig start på dagen.

Och nej, du har helt rätt i att min anmärkning om frukost gäller returflygningen oftast. Men mina synpunkter gäller ju även för den måltid som serveras innan landning. Min upplevelse är att servisen tar alldeles för lång tid av oklar anledning.
 

LarsCph

Medlem
Jeg er fløjet CPH-SFO et par gange - og ja det tager relativt lang tid. Men ikke noget der generer mig heller, der er fin tid til at sove efter maden og så er jeg lidt mere frisk ved ankomst efter at have hvilet sidst - i stedet for først. På flyet retur kunne jeg også godt ønske mig hurtigere service, specielt dog serveringen inden ankomst i København kunne godt starte senere og været hurtigere. Sidst sov jeg og tog bare en kop kaffe præcist inden ankomst og fandt så noget mad efter jeg var ude af flyet.
 

Alf

Medlem
Inga problem med att serveringen kan ta upp mot tre timmar. Med dagen nya och bra matkoncept på SAS långflygningar i Business är det ganska behagligt att det tar tid. En bra måltid skall ju ta upp mot tre timmar enligt fransk matkultur. Ät drick, njut och koppla av. Jag föredrar själv att låta bli att sova på ditresan eftersom man startar ganska tidigt. Det brukar ändå blir så att man somnar mot slutet av resan. Dessutom har min arbetsgivare ställt krav på att man skall arbeta på ditresan, som är dagflyg, när man åker i business.

Självklart lägger var och en upp resan som det passar en själv, det finns inga regler för hur det skall vara. Hursomhelst vill man ju att det snabbt dukas bort när serveringen är klar.
 

Lauda 777

Medlem
På korta returer över Atlanten, t.ex. från New York tar det ofta för lång tid tycker jag. Samt att frukosten trots att det är den enklare varianten serveras alldeles för tidigt... Skulle nog gå att optimera en hel del.
 

Brandten

Medlem
Morsning... är det Palmen´s meny ovan som gäller för SK945 imorgon?
Annars kanske @Sager får skynda sig att lägga upp lite bilder här i eftermiddag men en meny fresh from the press ombord på SK943. :)
 

Sager

Medlem
Löjrom javisst!
 

Attachments

  • upload_2020-1-6_15-34-36.jpeg
    upload_2020-1-6_15-34-36.jpeg
    51,3 KB · Visningar: 204
  • 0DABD4FA-1F9F-49AD-A737-B752172D6D1A.jpeg
    0DABD4FA-1F9F-49AD-A737-B752172D6D1A.jpeg
    51,3 KB · Visningar: 219

Canadien

Medlem
Inga problem med att serveringen kan ta upp mot tre timmar. Med dagen nya och bra matkoncept på SAS långflygningar i Business är det ganska behagligt att det tar tid.
Problemet är ju att det inte går att snabba upp ifall man vill göra något annat än att sitta med matbordet uppfällt. Man måste vänta in alla andra. Förutom att säga att man bara vill ha varmrätt t ex.

Åkte nyss med AA LHR-DFW och med utmärkt service så plockade de in nästa rätt i princip omedelbart efter att jag tagit sista tuggan av föregående rätt, dryck kollades/fylldes på var 5e minut. 15 min efter takeoff hade alla nötter och dryck, 1h25 in i flygningen var jag klar med förrätt, varmrätt samt efterrätt/ost och kunde börja jobba. De som ville sitta längre och slöäta fick lika bra service, såg att en person fortfarande var på förrätt när jag var klar med osten. Allt serverades direkt från galley och bars ut individuellt till alla.

SAS koncept med vagnsservering omöjliggör detta tyvärr.

Edit, skrev först BA, men det var AA jag åkte.
 
Last edited:
Toppen