Problemet är ju att det inte går att snabba upp ifall man vill göra något annat än att sitta med matbordet uppfällt. Man måste vänta in alla andra. Förutom att säga att man bara vill ha varmrätt t ex.
Åkte nyss med AA LHR-DFW och med utmärkt service så plockade de in nästa rätt i princip omedelbart efter att jag tagit sista tuggan av föregående rätt, dryck kollades/fylldes på var 5e minut. 15 min efter takeoff hade alla nötter och dryck, 1h25 in i flygningen var jag klar med förrätt, varmrätt samt efterrätt/ost och kunde börja jobba. De som ville sitta längre och slöäta fick lika bra service, såg att en person fortfarande var på förrätt när jag var klar med osten. Allt serverades direkt från galley och bars ut individuellt till alla.
SAS koncept med vagnsservering omöjliggör detta tyvärr.
Edit, skrev först BA, men det var AA jag åkte.
Bra att du är nöjd med servicen. Det var nu väldigt länge sedan jag åkte med AA och jag saknar dom eftersom jag gillade dom redan sedan de flög från ARN. Hursomhelst vill jag inte känna någon stress när maten serveras på en långflygning och man har all tid i världen att äta och må bra. Åker man sedan ensam brukar det ju alltid gå snabbare att få i sig måltiden. Håller med om att servering med vagn är ett ytterligare stressmoment, speciellt när vagnen kommer för att samla ihop porslin och bestick eter måltiden.
Men det hela är ju ett I-landsproblem