2) Serviceavgift Star Alliance-bokningar, tas ut både online och ifall man ringer - 450:- per person i bokningen, ska bara tas ut vid nybokning, ej vid ombokning, men jag har råkat ut för bägge fallen...
Det är flera avgifter, så här har jag uppfattat dem
1) Serviceavgift (Telefonavgift) ifall det går att boka själv online - 375:- - gäller ej EBD
2) Serviceavgift Star Alliance-bokningar, tas ut både online och ifall man ringer - 450:- per person i bokningen, ska bara tas ut vid nybokning, ej vid ombokning, men jag har råkat ut för bägge fallen...
3) Ombokningsavgift - 150:- per person
Man betalar tydligen även 375kr avgiften utöver service fee trots att resan inte kan bokas online, dvs om man är ute efter en specifik routing.
Ja, de 450kr i ”service fee” ersätter ”domestic/international fees” som togs ut tidigare, som i sin tur döptes om till det från den tidigare benämningen ”bränsletillägg”.Pratade just med EB kundtjänst, där fick jag info att detta är en bränsleavgift som de döpt till service fee. Och att den tillkommer även om man bokar staralliance resor via sas.se.... låter ganska skevt men kanske sanning...
Ja, de 450kr i ”service fee” ersätter ”domestic/international fees” som togs ut tidigare, som i sin tur döptes om till det från den tidigare benämningen ”bränsletillägg”.
I samband med att 450kr-avgiften infördes så höjdes även poängpriserna för att kompensera för den lägre avgiften i kronor räknat.
Fast de är ju nollade...Fast det stämmer inte heller. Det är fortfarande bränsletillägg när man bokar star awards.
Visa bifogad bild 89294
Dom siffrorna stämmer inte alltid på rätt rader.Fast det stämmer inte heller. Det är fortfarande bränsletillägg när man bokar star awards.
Visa bifogad bild 89294
Dom siffrorna stämmer inte alltid på rätt rader.
Jag har varit med om att bokningsavgifterna har dom bakat in i något av dom andra kostnaderna.
Så tex min servivefee har varit 0 medans biljettpriset plats med den summan.