Senaste nytt

Senator och Sembl: äntligen ut på tur igen..

Senator

Moderator
Så, på väg till Arlanda. Brorsan rastlös så han kom till Arlanda 10.00. Hade inte hjärta att be honom vänta en timma ute i hallen, så jag skickade ett SMS att han skulle gå och checka in på SK903..

Gissa vem som blev superglad

Fick precis denna bild, en intressant start på resa för brorsans del:

5acb0b92c01bd3fdc5872a403a53d9a7.jpg
 
Last edited:

Senator

Moderator
Lite tillägg om Domestic First inom USA då det kommer i ett antal variationer..

Det finns från små regionala flygplan som CRJ-700 upp till B777-200 med B737-800 som "vanligast". Mellan 6-24 stolar, med runt 38-40" pitch (benutrymme) och 1-2 konfiguration på regionala och 2-2 på det vanliga B737, B757 och A32x som används.

Ibland är det extra roligt som när @sembl bokar en long-haul kärra som flygs inrikes. Det händer ibland på både United och American.

United har största renodlade inrikes flygplanet: några B777-200 med Domestic First med 2-3-2. Var länge sedan jag flög en sådan..
 

sembl

Medlem
Världen är bra liten ibland, hoppas AL sitter i business med er då kan det bli en riktig partyflight. Kolla med henne om hon vill ses på onsag kväll då jag inte har bokat något äventyr ännu för söndagen.

God morgon från NYC förresten, har ont i knäskålarna efter att ha spelat pingis i två timmar mitt i natten och druckit öl.

Trevlig resa över...
 
Toppen