MrRob
Medlem
Försökte få tyskarna att registrera mitt Senator kort på en bokning gjord av resebyrå där resebyrån tagit mina tre förnamn X Y Z där Z är förnamn vilket inte alls gick. Ringde Senator hot-line för att se ifall man kunde få hjälp, mer otrevlig och värdelös person på andra linjen är nog svårt att hitta.
Att mina föräldrar valde att sätta mitt förnamn som tredjenamn fortsätter att skapa problem, fransmännen, engelsmännen och nu tyskarna har i olika byråkratiska situationer varit helt oförstående och problem har uppstått….
Får se hur retro-reg kommer gå men hade ju varit helt perfekt med Senator på dagens flight då dem seatat mig längst bak i mitten på ett helt fullt plan och jag gärna hade suttit längre fram men tji fick jag. Åter igen, boka aldrig via resebyrå - jag var tydlig med för och efternamn men det spelade ingen roll - personnummer slogs och hela namnet fylldes i…irriterande
Inför framtida eskapader kanske du ska fundera på att ta bort namn du inte använder? Något snarlikt bekymmer diskuterades i en annan tråd häromåret och jag var inte ensam om att ha "skrapat" bort onödiga namn hos Skatteverket för att slippa ev. bekymmer.