Senaste nytt

SENATOR förmån eller inte

Från LHs hemsida:
For HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold customers on intercontinental flights, the first item of baggage on the Economy Light fare is free of charge and can only be declared at the check-in counter.
Om man flyger GOT-FRA (LH) FRA-VIE (OS) - VIE-MLE (OS) i Eco light har man en gratis incheckad väska hela vägen som senator? Testade deras bagage kalkylator men den säger att man inte får incheckad väska trots Senator-status (fick samma utfall när jag sökte FRA-YYZ i eco light som senator). Frågade LHs kundtjänast via deras chat, men var ett riktigt goddag yxskaft svar.
Ja det är oklart. Dessutom ryktas det om förändringar från 13/8 tex vad det gäller fritt sätesval vid incheckning på longhaul.

JacobGBG

Medlem
Från LHs hemsida:
For HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold customers on intercontinental flights, the first item of baggage on the Economy Light fare is free of charge and can only be declared at the check-in counter.
Om man flyger GOT-FRA (LH) FRA-VIE (OS) - VIE-MLE (OS) i Eco light har man en gratis incheckad väska hela vägen som senator? Testade deras bagage kalkylator men den säger att man inte får incheckad väska trots Senator-status (fick samma utfall när jag sökte FRA-YYZ i eco light som senator). Frågade LHs kundtjänast via deras chat, men var ett riktigt goddag yxskaft svar
Om det hela ligger på en och samma PNR så måste väl själva resan räknas som Intercontinental? Du kommer ju (antar jag) checka väskan hela vägen.

Doctor-X

Medlem
Om det hela ligger på en och samma PNR så måste väl själva resan räknas som Intercontinental? Du kommer ju (antar jag) checka väskan hela vägen.

Absolut tanken är att väskan ska checkas in hela vägen. Får ringa till LH och ställa frågan, hört att deras kundtjänst för Senator ska vara bra.

John Mack

Medlem
Har min första senatorresa i morgon (med Swiss från ARN). Har man fasttrack? Tillgång till lounge? Flighten går 06.10, brukar det vara lång kö i premium incheckning (två lufthansaflighter samtidigt)?

Toppen