Jaha, det här var ju inte så actionfyllt!
Elefanten gjorde sitt jobb på Arlanda.
Visa bifogad bild 59628
Fantastiskt crew på SK589 där purser stod och pratade med mig länge och undrade vart jag skulle.
När jag förklarade hela upplägget (med bytet i New York) så utbrast hon på Skånsk brytning: "Nä! Du är galen... jag kommer ringa efter ambulans som får hämta dig i Bryssel!"
Fint ovan moln, god frukost men något hade hänt med kaffet idag så det var riktigt blaskigt. Efter landning så promenerade jag i raska steg mot gate B40 och hoppades på att jag skulle springa förbi loungen (som jag inte kom ihåg vart den låg enligt instruktioner i tidigare inlägg). Halvlång kö till passkontrollen men förklarade att jag hade lite tight connection så hon vinkade förbi hela kön och nu sitter jag i The Suite och fikar lite.
Visa bifogad bild 59629
Ett tips när man får smöret som alltid är för hårt att bre på mackan. Lägg det under kaffekoppen så smälter det på 20 sekunder.
Visa bifogad bild 59630
Klev av planet och tog mig på ca 15 minuter från gate, förbi passkontroll till gate. Där borta någonstans står kärran. Hoppas det inte är OO-SFO som hade smoke and odour on board i måndags.
Visa bifogad bild 59634
Som sagt, kom inte ihåg riktigt vart loungen var enligt tidigare inlägg men vart ju glatt överraskad när den var i närheten av B40.
Visa bifogad bild 59631
Nej det är inte rullstolen som menas med "additional seating".
Visa bifogad bild 59632
Visa bifogad bild 59633
Nu går jag till gate så får vi se om det är boarding snart.
Ska bli spännande med en ny Business Class som jag inte testat förut och mycket spännande vid ankomst i New York.