Senaste nytt

[Semi-Live] Tonton på tur – Där rytmen regerar och regimer regerar om

Väskor packade och Übern redo för avfärd mot Arlanda.

IMG_0358.jpeg

Jag tror Accra/Ghana, Kenya Airways är (var?) relativt enkla att hitta bonusplatser med till diverse afrikanska städer.
Inger SkyTeam på denna resan :)

Sao Tome och Principe?

I wish! Vill testa SLH-hotellet på Principe. Men det får bli en annan gång.

Kanske Zanzibar?

På Zanzibar känns det mer som att Norr/Söder är en grej, än andra vädersträck. Zanzibar låter lockande, men inte på denna resan.

Arlanda ekar väldigt tomt såhär på lördagskvällen, trots att höstlov väntar för de flesta. Lite förvånad över det.

Med det sagt så börjar bli dags att bestämma oss för dagens destination. Vi kör på med en sista ledtråd(ar), eftersom det inte har gissats rätt ännu. Annars får ni ha tålamod med var vi hamnar :)

IMG_0360.jpeg

Lite fler ledtrådar:
Tre färger i flaggan, två (huvud-)språk men många andra språk som talas. Ett namn som byttes men lever kvar i historieböckerna.

En gång var platsen porten till världen - nu är den bara porten till starten på vårt äventyr.

Landet har även en skytteligavinnare av fotbollsallsvenskan - ifall det hjälper någon.

Googles AI säger att Gateway to the World är en term som används om de exotiska städerna Rotterdam och Hamburg. Tre färger i flaggan… men jag tror ändå att jag kanske inte är på rätt spår?
Mumbai? Hur är indierna på fotboll?

Toppen