Thornado
Medlem
målet ligger väster om ekvatorn
Väster om ekvatorn?? Hur får du det att funka?
målet ligger väster om ekvatorn
Klurigt detta. Ekvatorn delar ju globen i syd/nord…..man måste tänka utanför lådan så att säga.
Skämskudden får tas fram direkt. Får jag skylla på resfeber?Väster om ekvatorn?? Hur får du det att funka?
Med tanke på dina geografiska kunskaper Anton så luktar det som att destinationen kanske är Gröne Jägaren och att du redan fått i dig av samma varor som stammisarna tar?![]()
Ecuador har väl fått sitt namn efter ekvatorn. Första landet rakt västerut från Ecuador är Kiribati. Dit kan man komma från Australien. Jag tänker då att du flyger ner till Köpenhamn, vidare till Singapore, till Brisbane och till slut till Kiribati.
Men om Kiribati är för "pluttigt" för att räknas så kanske du fick rätt svar tidigare i tråden, Papua Nya Guinea. Ungefär liknande rutt ändå.
Vet dock inte hur jag ska få ihop det hela med rubriken....ännu.![]()
Null island är ju den fiktiva ön på koordinater 0,0 där många platser har falsk hemvist. Strax öster om det ligger Gabon. Börjar det bli nära då?Nästa ledtråd (vi kör igen...): Resan börjar mot öst men slutar vid västligt vatten. Null Island ligger någonstans där ute, men vi nöjer oss med fast mark, strax öster om noll.