Senaste nytt

[Semi-Live] Tonton på tur – Där rytmen regerar och regimer regerar om

Ecuador har väl fått sitt namn efter ekvatorn. Första landet rakt västerut från Ecuador är Kiribati. Dit kan man komma från Australien. Jag tänker då att du flyger ner till Köpenhamn, vidare till Singapore, till Brisbane och till slut till Kiribati.

Men om Kiribati är för "pluttigt" för att räknas så kanske du fick rätt svar tidigare i tråden, Papua Nya Guinea. Ungefär liknande rutt ändå. :)

Vet dock inte hur jag ska få ihop det hela med rubriken....ännu. ;)

Klurigt detta. Ekvatorn delar ju globen i syd/nord…..man måste tänka utanför lådan så att säga.

Väster om ekvatorn?? Hur får du det att funka?
Skämskudden får tas fram direkt. Får jag skylla på resfeber?

Nytt försök! (och tidigare bevis är raderade):

Nästa ledtråd (vi kör igen...): Resan börjar mot öst men slutar vid västligt vatten. Null Island ligger någonstans där ute, men vi nöjer oss med fast mark, strax öster om noll.

Med tanke på dina geografiska kunskaper Anton så luktar det som att destinationen kanske är Gröne Jägaren och att du redan fått i dig av samma varor som stammisarna tar? o_O

Bärs, jäger och frieri på karaokescenen. Min upplevelse på Gröne Jägaren förra helgen var oslagbart. Satte djupa spår i mig.

Ecuador har väl fått sitt namn efter ekvatorn. Första landet rakt västerut från Ecuador är Kiribati. Dit kan man komma från Australien. Jag tänker då att du flyger ner till Köpenhamn, vidare till Singapore, till Brisbane och till slut till Kiribati.

Men om Kiribati är för "pluttigt" för att räknas så kanske du fick rätt svar tidigare i tråden, Papua Nya Guinea. Ungefär liknande rutt ändå. :)

Vet dock inte hur jag ska få ihop det hela med rubriken....ännu. ;)

Ja, jag funderade på Ecuador och tänkte på Galapagosöarna, men det funkar ju inte då det väl ändå hör till Sydamerika, men ditt resonemang om att åka lite längre västerut därifrån kan ju funka...

Toppen