Senaste nytt

[Semi-live] Till Sydkorea med Singapore Airlines Businessclass

@Johan Gott Tack för en grym rapport! Måste fråga, hur lyckas du få in bilderna i inlägget? När jag skulle skriva min semi-rapport så klagade forumet så fort bilderna var större än 1Mb. Efter att ha försökt lite så tröttnade jag och slutade. Du har ju en massa sköna bilder, hur gjorde du?
Inga problem att lägga in bilder för mig (via browser), nedan bild är på 3,7Mb
20230729_212645.jpg

När jag hade iPhone var jag tvungen att välja mindre storlek på något sätt, i samband med att jag valde bilden vill jag minnas. Minns inte hur och nu har jag Android igen så kan inte återskapa problemet. Men någon med iPhone kan säkert beskriva hur man kan göra. Om du nu har iPhone.

När jag hade iPhone var jag tvungen att välja mindre storlek på något sätt, i samband med att jag valde bilden vill jag minnas. Minns inte hur och nu har jag Android igen så kan inte återskapa problemet. Men någon med iPhone kan säkert beskriva hur man kan göra. Om du nu har iPhone.
Man väljer bilden från fotoalbumet, och när bilden är vald så trycker man på texten i nedre kant som säger typ ”Full size” eller nåt. Då presenteras man med några storleksalternativ och deras filstorlekar.

Man väljer bilden från fotoalbumet, och när bilden är vald så trycker man på texten i nedre kant som säger typ ”Full size” eller nåt. Då presenteras man med några storleksalternativ och deras filstorlekar.
Aha, jag har haft Android vid tidigare rapporter. Synd att det skall vara mer meckigt / inte lika lätt med IPhone.

Avslutning

Jag ska knyta ihop säcken och berätta om sista delen av resan.

Min bonusresa avslutades i London eftersom det inte fanns några lämpliga anslutningsflyg hem till Arlanda vid första bokningstillfället. Jag tänkte att jag kunde ta tag i det lite senare. Sen stängdes ju möjligheten att boka SQ Business och då vågade jag inte låta kundtjänst peta i min bokning. Jag köpte istället en billig revenue-biljett hem (på Ryanair) som en skarp kontrast till flighterna innan. Hade ändå tänkt övernatta hos en vän i London och det var trevligt att kunna klämma in en restaurangmiddag och lite strosande även i denna stad.

Sammanfattningsvis blev resan väldigt lyckad och extremt prisvärd (både poängmässigt och i kronor räknat). 82 500 Eurobonuspoäng och 2000 kr för total ca 37 timmar i SQ Business. Det är inte första klass, men med SQ:s servicenivå och den mat och dryck som erbjuds räcker det gott och väl för att jag ska må riktigt bra ombord. Lägg till A380 och A350 så får flygnörden i mig också vad den behöver.

Detta var min första resa till Sydkorea och den gav mersmak. Jag hann med det jag tänkte göra men hoppas kunna återvända för att resa runt mer i landet. Skulle också kunna tänka mig att återvända på vintern och åker lite skidor.

Utan forumet hade denna resa inte inträffat och jag är tacksam för allt jag lärt mig här.
Tack för att ni följde tråden och ha en fin sommar!

Toppen