Det blir inte alltid som man tänkt sig, några timmars vila igår (torsdag 6/10) blev till att jag vaknade vid ca. 23 tiden helt slut. Orkade int stiga upp så jag låg i sängen å slösurfade några timmar sedan lade jag mig å sova igen.
Vaknade vid 07 tiden i morse (fredag 7/10) pigg å kry istället, upp som Rönnerdal å in i sprinklern sedan ner mot stan för att se om man hittar något frukost hak. Sätter mig i bilen å ska starta upp GPS:en, öhh "computer says no" men skit oxå, gps:en helt urladdad och eluttaget får jag ej att fungera, suck.
Nåja, krånglar mig ner på byn, hittar en parkeringsplats samt ett kafé till slut så man får lite mat å kaffe i sig.
Glad i hågen beger man sig "hemåt" igen för att planera dagens eskapader. Beslutet föll på en biltur runt södra delen av Oahu, en av de andra inneboende, Andy från Taiwan som är här för att lära sig lite bättre engelska hakade på. Det är alltid lite trevligare med någon att prata med.
Då bär de av på lite utflykt, underbart väder å cabben nerfälld. Lifes goooood
Beach Boys, nja kanske inte riktig men en nybliven 50-åring iaf...
Hanauma Bay Beach, verkade vara ett riktigt populärt snorklingsställe så för de som tycker om sådant, åk hit om ni besöker Oahu. Vi körde förbi ett flertal stränder å det var nästan inga folk alls så lysande för den som ej gillar trängsel.
Kalanianaole Hwy påväg mot Kailua för att få något i magen.
Hittade en bar ( The Windward Bar) inne i ett Whole foods market, med prisvärda maträtter. För mig blev d fried chicken wings och en sprite, skulle nog varit godare med en öl men kör man bil så får man "lida" bara

däremot så kanske
@palmen skulle ha trivts här, massvis med öl till försäljning.

Efter vi var färdiga med maten var det dax att börja ta sig hemåt igen, tyvärr så började "rush hour" lite efter att vi begav oss iväg.
Det började efter några miles bara å sen var det " Cirkus Finlandia" ända tills vi var tillbaks vid vårt boende.