Senaste nytt

[semi-live] Långweekend på Bali

Jag har varit på Laguna för ca 8 år sedan på bröllopsresa. Jo, fint var det men förstår inte riktigt varför man skall resa halva jorden för att bo på något där priserna är dyrare än hemma. Tänk dig cocktails för 20€ och restaurangnotor som är 50x vad du betalar om du går ut lite utanför hotellområdet. Har säkert ändrat, men då fanns det till höger om hotellets strand en nästan finare strand där lokala sålde öl för 1,50€. Mycket bättre.

Jag gillade inte Bali säkert just för att vi bodde i Nusa Dua. Det är bara resorts efter resorts, ingen genuin känsla alls och löjligt dyrt. Samma hotell kunde ha funnits var som helst. Då så många gillar Bali så måste det finnas bättre områden.
Du har helt rätt. Vi har varit runt en hel del på Bali och det finns många fina och genuina ställen. Förra gången avslutade vi med några dagar på Hyatt vid Nusa Dua för att barnen skulle få åka vattenrutschkana (som belöning för att de orkade bo en vecka på norra Bali mitt ute i ingenstans). Blev en chock när vi kom till till Nusa Dua med spikraka trottoarer och inget som påminde en om Bali förutom ett uppbyggt köpcenter där man försökte ge sken av riktiga Bali, såklart 10 gånger dyrare än just riktiga Bali.

Leta er utanför södra Bali och ni kommer få en upplevelse för livet!

Per N

Medlem
Är själv tveksam till Bali efter allt man läst här, men frugan vill till Ubud och det fanns 3 poängbiljetter som passade under höstlovet var på Phu Quoc förra året.. Vill börja med några dagar avslappning bara hotell och en ok strand. Är medveten om att det inte är det "riktiga" Bali. Får gå till höger på stranden :) dricker hellre öl på lokalhak än på nån resort men vill ha bra pool strand och en solstol att slappa i några dagar.. Är dock inne på Westin då det kanske är bättre med dottern..?
Vi bodde på Westin i april. Precis som @niksal skriver så är det dyrt på resorterna men man kan som sagt var knalla iväg efter stranden. Det var ganska mycket barn på Westin så det passar nog barnfamiljer bra. För oss som bara var vuxna hade förmodligen Laguna passat bättre.

Ricci

Medlem
Nu vet jag inte hur många gånger jag bott här på Intercontinental i Jimbaran men det är ett stort hotellkomplex som på sydöstradelen.
Men den stora skillnaden att det finns "lokalt liv" utanför hotellet plus en riktig strand och inte broken beach.

Toppen