Ankomst i BKK smidig, fast track genom passkontroll sparade mycket tid. Var riktigt mycket folk i vanliga kön.
Fick inga lappar på planet dock som man brukar få. Heller ingen koll på boarding pass eller statuskort utan jag frågade vart fast track och om det fanns. Tjejen bara pekade och vi gick...
Uttag av cash till taxi och ca 40 minuter till Pullman G hotel.
Anlände och ville säkerställa uppgradering. Japp uppgraderat rum sade killen (hade bokat G club Room, har guld med accor efter att halkat ner nyligen).
Kommer till rummet, kändes definitivt som G club. Dvs ingen upgrade. Suck.
Ner igen, påpekade att det visst inte var upgrade, hade till och med deras hemsida uppe. Visade även en mail korrespodens med assistant manager på hotellet där hon lovat upgrade till G suite med vitt tema.
Ok, sorry sade han. Ny nyckel och nytt rum.
Tyvärr fel igen. Ett executive room (vilket är one step upgrade) men brunt o tråkigt. Det funkar inte med heminredare/arkitekt till fru.
Suck, klockan 00:30 och man ville bara duscha och sova. Hålla på med sånt här ville man inte. Tyvärr (och kanske lite fördomsfullt) tänkte jag direkt tillbaka på åren vi bodde i asien, sånt här händer mycket oftare här.
Ner i repan igen. Visade mailet återigen, påpekade att G suite, White är det som gäller enligt mail. De försökte om jag verkligen inte gillade rummet de gett, nej sade vi. Ok sade de.
Stod tysta i 10 minuter och ”knappade”, sen ny nyckel, nytt rum. Rätt denna gång!