Senaste nytt

[SEMI-LIVE] Hjälp oss välja resmål för en resa "vart-som-helst" i augusti 2022

Var skulle du rekomendera oss att resa?


  • Total voters
    111
Hej,

Jag och @Mrniceguy planerar att dra iväg på en resa i augusti 2022 som kommer att bokas via EuroBonus, så utbudet är minst sagt skralt. Till råga på allt så kan vi inte enas om vad som är en spännande/intressant destination - vi behöver därför er hjälp!

Förutsättningar
* Vi vill flyga så bra som möjligt (business+) och är inte rädda för att flyga världens längsta rutter.
* Vi uppskattar mat och upplevelser (kultur).
* Vi vill ej resa till någon destination inom Europa eller Nordamerika (ex. Mexiko)
* Resan bokas med EuroBonus.
* Destinationen ska passa en visit på 4-6 dagar, på plats.
* Destinationen ska helst inte kräva att man behöver ansöka om visum.
* Destinationen bör tillåta inträde för vaccinerade personer utan covid-test. I de fall test krävs, hellre Antigen än PCR.

Vi har såklart några idéer själva, och önskar att ni nedan röstar vilken av följande resmål ni tycker skulle passa oss. Om du har förslag på andra destinationer så ange övrigt och kommentera göra inlägget med ditt förslag, gärna med föreslagen resväg!

OBS! Vi vill gärna ha förslag som bör kunna vara bokningsbart med den flexibilitet vi har.

upload_2022-6-9_13-24-0.png
 

Fredrik

Medlem
Du har Mexico City som alternativ men säger nej till Mexiko i texten.

Jag har röstat på något annat.
 

Mr Basic

Medlem
Jag röstade på SGN (för då kan du tipsa mig om allt bra/dåligt när jag ska dit i November :p).
Skämt åsido så kanske inte vädret är det bästa i augusti? Jag jämförde oktober/november och valde det senare.
 

Piffsan

Medlem
Som en utmaning, vad sägs om;
Argentina (äta gott kött, kolla på tango, spendera 1-2 dagar med vinprovning i Anderna?)
Okinawa (Japans Maldiverna) de har börjat att släppa på reglerna, lite riskabelt med inresereglerna dock.
Alaska - börjar bli kallt men några dagar för bear spotting
Cairns - bra klimat i augusti.
 
Toppen