Canadien
Medlem
Jag hoppas att det inte blir Plus stol på SAS om det blir 2+2 seating utan det blir en riktig Business.
1-2 I business och 2-2 i Plus är spekukationerna för SAS, finns tråd om det ifall du är intresserad.
Jag hoppas att det inte blir Plus stol på SAS om det blir 2+2 seating utan det blir en riktig Business.
Tack för trevlig rapport. Är själv sugen på att ta med familjen till Kap Verde nästa vinter.Då var det dags för en liten genomgång av resmålet och hotellet.
Ön jag befinner mig på heter Sal och är en av öarna i Kap Verde, själva ön är ganska platt och det finns inte så mycket att se. På denna ön ligger de flesta av dem stora resort anläggningarna.
Grejen här är "no stress" det är till och med öns ordspråk och man kan köpa T-shirts med denna text på, detta kan vara på gott och ont men jag förklarar längre ner.
Hotellet:
Melia Dunas Beach
Hotellet är en 5-stjärnig all inclusive resort och är en av fyra anläggningar som Melia har på ön, alla ligger bredvid varandra.
Rummen är stora rena och fräscha, det rummet som vi har är en 3 rums svit med 3 sovrum, två badrum och ett vardagsrum. Förra året när vi var här fick vi en privat villa och det var bättre men detta är helt ok det med. Standarden på rummen är ganska lika det är mer läget som avgör.
The Level
Det finns en högre nivå som man boka som kallas The Level, för att kunna boka detta måste alla i sällskapet vara över 18 år. Jag har ingen erfarenhet av detta själv då vi har en son som är 9 och min yngsta dotter är 17. Det man får när man har level är tillgång till en speciell lounge och en privat pool nere vid stranden man får även finare sprit i barerna och även en egen frukost restaurang, förmodligen är det även mer saker men jag har som sagt aldrig provat själv.
Mat och dryck
När det gäller mat så finns det mycket att välja på:
Spices : stor bufferestaurang, frukost, lunch och middag.
Aqua: a la carte restaurang som serverar medhavsmat, frukost, lunch afternoon snacks och middag.
Rancho: a la carte restaurang som serverar kötträtter endast middag.
Sahel: a la carte restaurang som serverar indisk mat endast middag.
Atlantis: a la carte restaurang som serverar fisk, frukost (endast för The Level), lunch och middag (fiskmenyn gäller på middag).
Det finns ett stort antal barer och i stort sett så ingår alla i all inclusive.
Den som är värda att nämna är poolbaren som har en del som är swim up så att man kan ta en drink samtidigt som man badar med sonen. Gabi Beach bar är baren som ligger nere vid stranden och där är det perfekt att titta på solnedgången varje dag.
Jag nämnde högre upp i texten det här med "no stress" att det var på gott och ont, det är ju så att det är inte bara du som gäst som ska känna no stress, även personalen lever efter denna devis och det innebär att det i bland kan ta väldigt lång tid att få maten när man har beställt.
Det är även så att serveringspersonalen har olika roller några tar upp beställning och serverar, några har hand om dryck och några plockar disk.
Det gäller att veta vem man frågar annars blir det ofta fel t ex du kan inte fråga drickapersonen något som gäller maten eller tvärtom. Det tog ett tag innan vi fattade detta men så länge man vet vilka som gör vad så funkar det rätt bra.
Så jag har förmodligen glömt att nämna vissa saker men ni kan väl ställa frågor i tråden.
Nedan följer lite bilder:
Stranden
Visa bifogad bild 99187
Solnedgången vid Gabi beachbar
Visa bifogad bild 99188
Stora poolen
Visa bifogad bild 99189
The Level lounge
Visa bifogad bild 99190
Gabi Beach bar.
Visa bifogad bild 99191
Privat pool för The Level
Visa bifogad bild 99192
En kall öl
Visa bifogad bild 99193
Jag nämnde högre upp i texten det här med "no stress" att det var på gott och ont, det är ju så att det är inte bara du som gäst som ska känna no stress, även personalen lever efter denna devis och det innebär att det i bland kan ta väldigt lång tid att få maten när man har beställt.