Senaste nytt

[Semi-Live] Höstlovsresa till Kap Verde

Avgångstider är 13:25, ingen har boardat ännu, jag tror jag kommer förlora racet till Loungen i i Lissabon.

Resten av sällskapet lyfter just i en LH flight till LIS.

Sitter just nu på plats 1F på flight TP 583, ser ut som att jag är ensam längst fram.
IMG_20191027_133603.jpg

Då har jag sammanstrålat med resten av familjen i TAP Premium lounge.
Här är det rätt lugnt och det finns gott om plats, matutbudet är väl lite sådär tycker jag men när det gäller dryck så är det en helt annan liga, den centrala platsen i loungen är den mycket kompetenta baren:
IMG_20191027_170601.jpg

Jag började min dryckesexpidition med en klassiker :
IMG_20191027_165435.jpg

Mojito.

Nu skall jag avnjuta drinken sen måste jag gå med min son till donken då maten här inte passar honom, but I will be back.

Ok en liten summering av min senaste flight:
TP 0583 FRA-LIS
Jag flög i business och jag tycker nog att servicen är ganska bra dock är nog lufthansa bättre men överlag så håller den bra nivå för att vara business intra europé.

Flighten Inleddes med att när vi nått marschhöjd så fick jag välja en fördrink och då tog jag ett glas Cava och till det fick jag lite nötter:
IMG_20191027_143642.jpg

Maten var inget att skriva hem om men det är ju sällan som mat på shorthaul är bra. Man fick väja mellan kötträtt eller vegetariskt, jag tog köttvarianten: Rostat lamm med pumpapure, smakade nästan ingenting men det funkar med några glas vin.
IMG_20191027_145625.jpg

Personalen var trevlig och tillmötesgående och uppmärksam.

Överlag så levererar TAP en bra produkt men dom har en bit till lufthansa, men slår SAS på fingrarna.

Toppen