Senaste nytt

(Semi-live) Från vinterkängor till flipflops: till BKK med SAS

Tofflor låg i stolen vid boarding tillsammans med amenity kit bestående av strumpor, sovmask, tandborste, tandkräm, hudkräm och läppbalsam.

Jag uppskattade att sitta i mindre kabinen. Känns mer privat. Märkte inte av särskilt mycket oljud från toaletter/galley men jag störs inte heller så lätt av sådant. Kanske hade stört mig mer på rad 9 då man sitter väldigt nära toaletterna där.

På just denna linje, med avgång vid midnatt, kommer jag nog försöka välja platser så långt fram som möjligt nästa gång för att hinna bli serverad så snabbt som möjligt. Alla rätter fanns dock kvar även när vår rad fick välja trots i princip fullsatt business så inga problem med att rätter tog slut i alla fall.
Jag har aldrig fått tofflor på SAS. Är det nån special för resor till Thailand?

Blir ingen rapport från den större kabinen. Gillade verkligen den mindre kabinen så när mittenplatserna på rad 9 nyss blev valbara valde vi dessa istället för rad 1.

Tänkte inte rapportera något från hemresan då det inte lär vara några överraskningar mot för när vi flög hit. Blir jag uttråkad kanske det dyker upp något inlägg dock. :)

Hotellpersonalen på Hilton Garden Inn Rayong är mycket stressade över att vår taxi inte ska anlända till hotellet förrän 17:30 lokal tid och erbjöd sig att boka en Grab åt oss istället. Men jag är lugn (avgång 22:50 och 1h 45 min restid enl maps).

Man införde detta nu in för denna vintersäsongen. Jag har fått på mina tre resor med SAS till /ifrån Thailand. Även smidig med förbeställd mat då det är ett sent flyg.
Fick dock min mat sist trots förbeställning när vi åkte hit och satt på rad 10 så det hjälper inte tidsmässigt. Däremot kan det ju vara smart för att inte riskera att någon rätt är slut.

Man införde detta nu in för denna vintersäsongen. Jag har fått på mina tre resor med SAS till /ifrån Thailand. Även smidig med förbeställd mat då det är ett sent flyg.
Jag har aldrig fått tofflor på SAS. Är det nån special för resor till Thailand?

Man har väl en längre tid fått tofflor på linjen till Tokyo om jag inte minns helt fel?

Tycker egentligen det är lite dåligt om man inte får det på andra linjer. Väldigt smidigt om man ska upp och promenera någonstans att slippa dra på sig skorna. Sådana enkla papptofflor (eller vad det nu är) kan väl inte kosta många kronor.

Toppen