Senaste nytt

(Semi-live) Från vinterkängor till flipflops: till BKK med SAS

Huvudrätten är bland det bästa jag blivit serverad i business. Imponerad!
PXL_20241231_003823145.jpg

PXL_20241231_011955295.MP.jpg
Lyckades nog få närmare 5h sömn sammanlagt. Bra komfort i stolen.

PXL_20241231_082250718.jpg
Frukosten var helt ok, inget märkvärdigt.

Landning om drygt 30 min. Det rapporteras om ca 32 grader i Bangkok så jag bröt mot lite vett och etikett och drog på mig shortsen redan nu.

Överlag en mycket trevlig flight! Sett till mat (iaf middagen), service och komfort är det nog bästa businessflighten för min del. Men då jämför jag såklart med de jag har erfarenhet av (LH, OS, LX, TK...) och inte de som sägs vara top-of-the-line (NH, SQ, QR etc).

Överlag en mycket trevlig flight! Sett till mat (iaf middagen), service och komfort är det nog bästa businessflighten för min del. Men då jämför jag såklart med de jag har erfarenhet av (LH, OS, LX, TK...) och inte de som sägs vara top-of-the-line (NH, SQ, QR etc).
Kul att höra att SAS Business står sig bra mot dom du nämner. Har aldrig flugit SAS C själv (än). Men tänker att jag ska få till det till Incheon i framtiden!

Låter som en bra flight! Bjöds det på tofflor? Har du nån uppfattning gällande komfort lilla kontra stora kabinen? Oljud från galley etc.

Låter som en bra flight! Bjöds det på tofflor? Har du nån uppfattning gällande komfort lilla kontra stora kabinen? Oljud från galley etc.
Tofflor låg i stolen vid boarding tillsammans med amenity kit bestående av strumpor, sovmask, tandborste, tandkräm, hudkräm och läppbalsam.

Jag uppskattade att sitta i mindre kabinen. Känns mer privat. Märkte inte av särskilt mycket oljud från toaletter/galley men jag störs inte heller så lätt av sådant. Kanske hade stört mig mer på rad 9 då man sitter väldigt nära toaletterna där.

På just denna linje, med avgång vid midnatt, kommer jag nog försöka välja platser så långt fram som möjligt nästa gång för att hinna bli serverad så snabbt som möjligt. Alla rätter fanns dock kvar även när vår rad fick välja trots i princip fullsatt business så inga problem med att rätter tog slut i alla fall.

Last edited:
Toppen