Senaste nytt

[Semi-live] Errorfare oneworld

igelkotten

Medlem
Kände inte till det. Vet du anledningen till det? Passiv snusning...? :D
Jag har två gissningar:

- det luktar faktiskt illa och många i ens omgivning kan ogilla lukten (lätt att vara svensk och ha normaliserat snuset, men det är ganska objektivt äckligt att se någon pilla med fingret i munnen och känna lukten av snuset (även om portionssnus är mycket bättre än lössnus)). Tuggtobak som används i sydstaterna är en mycket värre variant och kan va att snus hamnar i samma kategori.
- många organisationer, såsom universitet, har som krav för att få federala bistånd att de har tobaksförbud (dvs inte vara rollförbud). Antingen så behovet flygbolaget ha denna begränsning för att komma åt medel, eller så är det bara så att de tar samma approach som är ganska vanlig i USA.
 

Jannes

Medlem
Ännu några år sedan hade jag gissat på att snus skulle misstolkas som tuggtobak eller motsvarande, men Swedish Match et.al. verkar ha gjort en massiv push på att lanserna snuset i US. Någon som märkt det på plats och ställe?
 

igelkotten

Medlem
Ännu några år sedan hade jag gissat på att snus skulle misstolkas som tuggtobak eller motsvarande, men Swedish Match et.al. verkar ha gjort en massiv push på att lanserna snuset i US. Någon som märkt det på plats och ställe?
Typ alla 7-Eleven jag besökt i Bostonområdet har snus. När jag bodde i Texas 2014-2015 fanns snus tillverkat av Camel på alla 7-Elevens i Austin. Camels representanter brukade gå omkring på krogarna och dela ut gratis dosor då och då.
 
Toppen