Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Än är det inte över, väskorna kom inte... Påstås att de ska komma om en halvtimme med BA flighten...

Har man något att hämta på försäkringar för detta på hemresan?
Skaffa en PIR innan då åker från flygplatsen!

Lagmässigt är det ingen skillnad på hemresa eller utresa gällande ersättning. Kan du visa att försenat bagage medfört kostnader ska du få ersättning av flygbolaget.

Det finns några få hem/kort/rese-försäkringar som ger ersättning vid hemresa.
Försenat bagage - Konsument Europa

Skaffa en PIR innan då åker från flygplatsen!

Lagmässigt är det ingen skillnad på hemresa eller utresa gällande ersättning. Kan du visa att försenat bagage medfört kostnader ska du få ersättning av flygbolaget.

Det finns några få hem/kort/rese-försäkringar som ger ersättning vid hemresa.
Försenat bagage - Konsument Europa
PIR rapport är gjord, fått mail om att en väska är på väg, frågan är var den andra då hamnat. Lär väl få veta idag eller imorgon.

Ser att ni är på inflygning nu. Välkommen hem! Det här är med god marginal det knäppaste jag sett på BC. Och då är inte direkt ont om galna projekt sedan tidigare.

Tack för den fantastiska rapporten!

Håller med om att det har varit väldigt intressant att följa palmens äventyr. När det gäller "knäppa" resor, så tror jag nästan att denna är värre än @gnopps semesterresa från oktober 2011, även om allt flögs i economy under 10 dagar. Det finns en reserapport någonstans, men den som är bättre än mig på att leta får gärna göra en insats:D

Håller med om att det har varit väldigt intressant att följa palmens äventyr. När det gäller "knäppa" resor, så tror jag nästan att denna är värre än @gnopps semesterresa från oktober 2011, även om allt flögs i economy under 10 dagar. Det finns en reserapport någonstans, men den som är bättre än mig på att leta får gärna göra en insats:D
Jag funderade också på om Gnopps resa var värre, palmens sträcker över större yta, bägge är dock grymma...
En annorlunda semester: 31 flyg på 9 dagar ... i ekonomiklass på Skyteam - BusinessClass.se
Del 2 av En annorlunda semester: 31 flyg på 9 dagar ... i ekonomiklass på Skyteam - BusinessClass.se

Last edited:
Varför inte göra det ännu intressantare genom att köra en kinesisk inrikesturné med enbart kinesiska bolag?
Tror inte de kinesiska bolagen är direkt duktiga på att ersätta för försenade flyg som gör att man missar anslutningar. Då faller lite hela iden med en sådan resa...

Toppen