Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

American Airlines transcontinental i Business är riktigt bra! Stolen är grym och helt ok mat.
Blev en till frukost där det var 4 alternativ och jag valde lax och bagle. Ingen dålig portion direkt.
20190730_081518.jpg

Flygningen i övrigt spenderades med Netflix, fick se om ett avsnitt av el chapo då jag lyckades somna typ 40 minuter.

Lägger med 2 bonusbilder för de som gillar flygplan.
20190730_070533.jpg
20190730_071521.jpg

Har nu ankommit till JFK där vi först flög över flygplatsen för att ta ett långt varv runt Long Island innan vi gick in för landning. Ankomst på T8 och jag flyger nu med British Airways 747 från Terminal 7. Lagom konfunderad när det inte finns skyltar för transfer utan bara utgång, första gången jag gör transfer här. Man skulle tydligen gå ut och ta airtrain till T7, checka in igen för att få mina sista boardingpass och säkerhetskontroll igen.

Nu sitter jag i Galleries loungen (kommer ju inte in i den fina, blir Emerald med denna kommande flight). Det finns dock en Brewdog bar här, samt en bemannad bar för annan dryck. Sällan en öl smakat så här bra, blev en Elvis Juice till att börja med.
20190730_161946.jpg
20190730_161954.jpg

Sitter i kö nu för att få starta, troligtvis 20-25 minuter till...
Någon som har en bra förklaring till varför roaming sällan fungerar vid gate ombord på planet när man är utomlands?
Jag tycker det är sällan det inte funkar... Jag laddar för det mesta upp bilder när vi står vid gate. Ett undantag är Manila T3 dock där det är lite dålig täckning utanför...

• Gilla
Reactions: fcx
Parkerar en stund i Cathay loungen i väntan på näst sista flighten till Helsingfors.
Försökte komma in i Galleries First då flighten hut från NY tog mig över Emerald gränsen igen, men blev nej på den, man kan ju alltid fråga.

Boarding completed, men vilken "cirkus", 4 stycken i Club Europe kommer på sent och då är alla overhead bins fulla. De irrade runt i 3-4 minuter innan de lyckades få ordning på sitt bagage och alla bakom fick stå och vänta.

Måste säga att jag följt din sommarsemester @palmen med fascination och stort nöje! Även mina flygintresserade barn har velat ha uppdateringar på var i världen du befunnit dig och med vilken flygplanstyp/bolag du rest med. Tack för underhållningen!
Just nu åker jag buss till sista flighten hem med Finnair, som även var de som startade allt. Blir en A320 om nu inget ändrats.
Ska bli intressant att se om väskorna kommer med den manuella bagage lappen.

EDIT: Blir tydligen en A321

Toppen