Senaste nytt

[Semi-Live] Cancun

Linmet

Medlem
tack för tipset. Jag gör ett test (sorry för snedvriden).

Mycket kul att testa på menyn men man vill ju inte ramla genom security....


D6F7A773-62A3-4F5D-8B82-0E7A131B993E.jpeg
 

AndersSt

Medlem
Utvilade efter en natt på clarion tog vi oss till sas loungen på CPH.

Härlig utsikt, vi väljer alltid rum högt upp med fönster mot flygplatsen. Det är verkligen en härlig känsla att vakna på Clarion CPH (tidigare Hilton) och kunna gå inomhus hela vägen till terminalen, särskilt om det är busväder ute. Bra inledning på resan.
 

Alf

Medlem
SAS business har blivit mycket bra på långlinjerna. Åkte i går Singapore Airlines från SIN-ARN och det var betydligt sämre än när jag förra året åkte CPH-MIA med SAS. SAS höll genomgående en högre klass både på mat och service. Tänkte återkomma med en reserapport om Singapore Airlines mediokra business framöver.

Tyvärr är ju däremot SAS Plus väldigt dåligt. Eller rättare sagt, avsaknad av business på SAS inom Europa.
 

Big Birger

Medlem
SAS business har blivit mycket bra på långlinjerna. Åkte i går Singapore Airlines från SIN-ARN och det var betydligt sämre än när jag förra året åkte CPH-MIA med SAS. SAS höll genomgående en högre klass både på mat och service. Tänkte återkomma med en reserapport om Singapore Airlines mediokra business framöver.

Tyvärr är ju däremot SAS Plus väldigt dåligt. Eller rättare sagt, avsaknad av business på SAS inom Europa.
Oj. Ser fram emot reserapport om Singapore Airlines. Trodde de var vassa. Håller med om SAS Plus.
 

Alf

Medlem
Oj. Ser fram emot reserapport om Singapore Airlines. Trodde de var vassa. Håller med om SAS Plus.

Du kan börja leta här på forumet. Du kommer att hitta ganska många. Singapore Airlines är säkert vassa i de flesta fall men min flygning hem var inte i den klass man förväntar sig av detta bolag. Nu hade jag visserligen åkt First dit men ändå.
 

Big Birger

Medlem
Du kan börja leta här på forumet. Du kommer att hitta ganska många. Singapore Airlines är säkert vassa i de flesta fall men min flygning hem var inte i den klass man förväntar sig av detta bolag. Nu hade jag visserligen åkt First dit men ändå.
Menade just din reserapport, för att läsa vad du upplevde. Har läst en del tidigare, och har en bokning i juni till/från Japan med Singapore Airlines som jag ser fram emot väldigt mycket. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Linmet

Medlem
51B85034-60CA-42E6-81BB-9594C8B2D9EA.jpeg
EC38CD34-6919-4641-865F-E16BC62DEC68.jpeg
51B85034-60CA-42E6-81BB-9594C8B2D9EA.jpeg
EC38CD34-6919-4641-865F-E16BC62DEC68.jpeg

SAS business har blivit mycket bra på långlinjerna. Åkte i går Singapore Airlines från SIN-ARN och det var betydligt sämre än när jag förra året åkte CPH-MIA med SAS. SAS höll genomgående en högre klass både på mat och service. Tänkte återkomma med en reserapport om Singapore Airlines mediokra business framöver.

Tyvärr är ju däremot SAS Plus väldigt dåligt. Eller rättare sagt, avsaknad av business på SAS inom Europa.

det var intressant. Har också tänkt de var bland de bättre.

vi åkte ju sas igår till cph. Var ingen större skillnad mot ryanair ungefär förutom mycket trevligare personal :)

trevlig pre landning meal. Pallade inte fler etanolmolekyler så tog cola zero före champagne från 2005. Det lär jag komma ihåg länge... ångrar det redan.


Personalen servicenivån och framförallt liggläget! Jag är ändå närmre 1,90 och låg perfekt. Wow. Sov nog 2,5h iaf. Blir tufft åka economy i framtiden ^^

lär inte hinna läsa svaret. Försökt googla om vi får lov att gå in i polaris som business longhaul inkommande med transfer. Tror det går. Den som lever får se.




.
 

Alf

Medlem
Menade just din reserapport, för att läsa vad du upplevde. Har läst en del tidigare, och har en bokning i juni till/från Japan med Singapore Airlines som jag ser fram emot väldigt mycket. :)

Du kan nog se fram mot din flygning ändå, SQ är inte på något sätt dåliga men har man toppranking så skall även detaljerna sitta. Jag hoppas min som var lite mindre lyckad beroende på en massa småfel och detaljer jag retade mej på. Personalen var i bästa asiatisk anda mycket bra. Jag beställde Lobster Thermidor och den var mycket dålig. Men den kan man undvika eftersom den beställs via Book the Cook. Men sammantaget tyckte jag det var för mycket anmärkningsvärda småsaker på resan som gjorde att jag tycker dom rankas för högt när det gäller business. First på utresan var toppen. Vi skall också ha klart för oss att Singapore Airlines är ett av de säkraste flygbolagen att åka med. Flygsäkerheten är det allra viktigaste hos ett flygbolag. Sedan är i det sammanhanget oviktiktigt hur lobstern är tillagad eller om man inte fyller på vin i tid. Sedan var det just mellanlandningen i Moskva som jag tyckte var ett skäl att åka just det flyget. Men jag håller på att plocka ihop en reserapport om det hela, som naturligtvis är mycket subjektivt just vad jag tycker. Hoppas vara klar inom en vecka.
 
Toppen