Jag fick en fråga via andra kanaler om jag lever... Det gör jag absolut, men det var en riktig käftsmäll av resa igår

och det är inte slut...än...
Såhär blev det:
LGA-DCA, funktionellt men inget lyx. Vi talar om US Airways. Hann med en liten G&T och några sidor i The Economist.. Flygplanet var en Embraer 190 med 1-2 seating. Min väska behövde checkas för "Delivery At Gate", något som sedan visade sig i DCA vara en för stor uppgift att lösa..
I Washington började det med att jag fick vänta en kvart innan väskan kom av planet. Den goda nyheten (trodde jag) var att jag skulle åka från samma gate som vi anlände. Den dåliga nyheten var att flygplanet jag åkte med skulle också det, men tillbaka till LGA. Något som jag snabbt insåg innebar en försening till Boston.
Oh well, bra marginal har jag..... ooopppss..... Jag gick upp i Admirals Club Terminal C, den f.d. US Airways Club. Lika tråkig i 2015 som den var 2005. Jag hade lovat Biffen och Bullen vid gaten att komma ner 15min senare. Med tanke på att jag skulle till Boston, en stad med flera irländare än Irland är det självklart att Irlands stora son dök upp: Murphy...
Jag skulle ha landat på Logan kl. 20.01, en flygresa på 1.35. Min BA flight skulle gå 21.40. Sen kom Murphy, och med honom alla möjliga utmaningar som mekaniska problem, dispatch problem, och självklart på denna tiden av året: "Thunder!" Jag tittade på klockan när vi äntligen fick starta: 19.58...
21.18 öppnade dörren, och nu ar det att ta sig till Terminal E på Logan. Jag gick ner och kollade när bussen skulle gå, och det var 9 minuter. Jag vet hur lång den promenaden är genom alla terminaler så 9 minuter är mycket bättre.
Jag vet att jag är rökt. Men jag är mer orolig över att inte få plats på sista kärran från BOS. Den är stängd när jag kommer fram, men öppnas för att ta hand om mig. Tack för det BA!
När jag kommer genom säkerhetskontrollen är jag ohört hungrig. Men, nu är det Final Call på min flight. Jag tror detta är pre-flight supper, men inte. Men jag vill ju sova! Flight Managern ger mig 10min att gå upp i Galleries. Där är det plockat bort...allt förutom några mackor.. Det får bli min middag i kväll.
Väl ombord byter jag på mig, och gör mig redo för natten. Så snart vi lyfter tackar jag för mig.. Hör att det serveras lite omkring mig, men vaknar när frukosten serveras. Skippar denna.
Tar mig till Galleries Arrival, är 20min sen till kundsamtal. Genomför detta, tar en dusch och åker på kundlunch i närheten av Heathrow. Tillbaka till Heathrow, och nu befinner jag mig på LHR T5, i Galleries First inför min resa till CPH. Insåg också i söndags jag hade glömt boka CPH-ARN till ikväll.. Det blev SAS Plus Full Flex (to add injury to insult). Funderade på att skippa LHR- CPH med BA och boka LHR-OSL-ARN med SK och komma hem tidigare. Då dyker ett nytt möte upp som jag måste vara med på...
Trött, men glad.. Livet är ju härligt, och jag har ju valt detta själv

Men det skall bli skönt att sova i min säng i natt...