Senaste nytt

SEB byter namn på Eurocard

intuition

Medlem

Fattar inte mycket av den här ändringen. Som SEB själva säger "Från betrodda varumärken till ett starkt []" ?!?
Har aldrig hört om AirPlus och namnet ger inga positiva vibbar när vi pratar om en produkt som länge riktat sig till företag.
OM jag förstår det rätt ska privat-produkten fortsätta kallas Eurocard och företags-kortet AirPlus, vilken känns helt ologiskt.
Privatkunderna ska in i Spendwise-appen, dvs kortet blir ytterligare ett av alla andra co-brandade kort?

Som vanligt sägs förändringen inte innebära några förändringar, utan allt fortsätter som vanligt. Jojo.

Privatkortet har väl redan legat i spendwise ganska länge, och kortet har väl i princip varit ett co brandat kort. (förutom att man då kan regga sig i lounge key tex, men det görs ju från lounge key appen)

Men nej. Den enda gången jag hört om airplus var när eurocard annonserade att de köpt dem. Misstänker att de inte varit speciellt verksamma i Sverige.

Enda anledningen att jag accepterar EuroCard är att jobbet tvingar det på mig. Undermålig webbtjänst och app.

Som tur är byter jag jobb snart och håller tummarna för att nästa har ett kreditkorts avtal som inte envisas med pappersfakturor varje månad. Ungarna skrattar ju åt mig!

Enda anledningen att jag accepterar EuroCard är att jobbet tvingar det på mig. Undermålig webbtjänst och app.

Som tur är byter jag jobb snart och håller tummarna för att nästa har ett kreditkorts avtal som inte envisas med pappersfakturor varje månad. Ungarna skrattar ju åt mig!
Inget alls måste ändå vara bäst… har för första gången börjat på ett där jag blivit påtvingat ett kort. Vill inte ens veta hur mycket poäng jag kommer att tappa på det.

AirPlus kommer från Lufthansa gruppen urpsrungligen

Eurocard erbjuder absolut e-faktura (både för privat och corporate) men det kanske beror på avtal. Webtjänsten är väl sådar kan jag hålla med om

AirPlus är en betalningslösning som har sitt ursprung i LH-gruppen och nu köpt av EuroCard. Har svårt att se att det skall påverka privatkunder alls utan jag läser in att SEB vill äga hela kedjan

Min arbetsgivare som inte är svensk använder också Airplus. Hela bolaget hatar det för betalningsansvaret är personligt, betalfristen är kort och företaget betalar bara utlägg en gång i månaden vilket gör att man riskerar att fastna med obetalda utlägg och får ligga ute med pengar.

Toppen