Senaste nytt

SEB byter namn på Eurocard

Jag tycker det är rätt smutt att scanna kvitton direkt i appen.

Det hade varit bra om jobbets reseräkningslösning haft någon helst synk med den. Av de två bolag jag vart på där jag blivit påtvingad EuroCard så måste allt redovisas i Workday eller FLEX istället.

Nu kan man ju säga att det inte är EuroCards fel men anledningen är att appen saknar en massa annan funktionalitet som ovanstående klarar bättre (expense reports, synk mot TA etc).

Min arbetsgivare som inte är svensk använder också Airplus. Hela bolaget hatar det för betalningsansvaret är personligt, betalfristen är kort och företaget betalar bara utlägg en gång i månaden vilket gör att man riskerar att fastna med obetalda utlägg och får ligga ute med pengar.
Hos oss används AirPlus enbart för våra resebyråbokningar. Arbetsgivaren betalar detta så jag ligger inte ute med några pengar, men jag ser det i reseräkningssystemet där kostnaden läggs in i min resas totalkostnad.

För utlägg använder vi CitiCard. Betalningar med detta kort går också rakt in i vårt reseräkningssystem. Jag måste komplettera det med ett foto av kvittot. Om jag tar fotot med reseräkningssystemets app så går också kvittot direkt in i systemet. Ganska smidigt får jag säga.
Det hade varit bra om jobbets reseräkningslösning haft någon helst synk med den. Av de två bolag jag vart på där jag blivit påtvingad EuroCard så måste allt redovisas i Workday eller FLEX istället.

Nu kan man ju säga att det inte är EuroCards fel men anledningen är att appen saknar en massa annan funktionalitet som ovanstående klarar bättre (expense reports, synk mot TA etc).
Vi hade Eurocard förr, fram till kanske 6-7 år sedan. Det var dåligt att det inte synkade med reseräkningssystemet, men jag är inte säker på att det har så mycket med appen att göra. Mitt CitiCard har också en app, men den använder jag aldrig. Kostnaden går ändå direkt in i reseräkningssystemet.

Toppen