Senaste nytt

Seattle en weekend

Boeing fabriken i Everett.
Ta med pass on du ska ut och dricka öl.
Ta en tur med sjöplanen, ska finnas turist flygningar.

Boeing fabriken i Everett.
Ta med pass on du ska ut och dricka öl.
Ta en tur med sjöplanen, ska finnas turist flygningar.
Hör lite olika saker.. vissa skriver att museum of flight är värt att besöka, men inte boeing fabriken i Everett, vad tycker du?

Bör man hyra bil om man är där i 3 nätter? Behövs det? Skönt att slippa det om det inte behvös

Hör lite olika saker.. vissa skriver att museum of flight är värt att besöka, men inte boeing fabriken i Everett, vad tycker du?
Tvärt om skulle jag säga.

Bör man hyra bil om man är där i 3 nätter?
Aningen kort för att hinna ut och göra något vettigt utanför Seattle, så jag skulle säga nej. I downtown behövs ingen bil - går utmärkt att gå runt.

Nix. Bara om man vill ut och titta på roliga saker som Mt. St Helen och liknande.

Bör man hyra bil om man är där i 3 nätter? Behövs det? Skönt att slippa det om det inte behvös

Gå på bägge! Jag hyrde bil en dag från Hertz inne i stan dagen jag skulle till Everett, och ner till Renton. Rundflygning med Kenmore Air är en höjdare!.

Om du syftar på museum of flight i Everett skulle jag skippa den och ta rundturen om jag måste välja. Boka biljett i förväg

Museum of flight i Tacoma ska man absolut besöka tycker jag om man är flygintresserad. Går lokalbuss från city var 30:e minut och tar en knapp timme. Bekvämare än att hyra bil.

Ta båten ut till Bainbridge island. Dels så får man en vacker utsikt under överfarten utan att betala turistpriser för en kryssning (kostar runt 5 USD ToR), sen så är själva ön en liten pittoresk sak där man kan ta en fika eller så.

Museum of flight i Tacoma ska man absolut besöka tycker jag om man är flygintresserad. Går lokalbuss från city var 30:e minut och tar en knapp timme. Bekvämare än att hyra bil.

Förtydligar mitt eget svar. Det finns två flygmuseum i Seattle, ett mindre vid Boeingfabriken i Everett (norr om city) samt ett större i Tacoma (söder om city).

Jag tyckte att det i Tacoma var så bra att jag besökte det två gånger på ett år.

Toppen