Senaste nytt

Seating på Air France som Elite Plus

mha321

Medlem
Ni som använder Air France - ska man som Skyteam Elite Plus få seat selection vid booking? Både deras webbsite och app krashar när jag fösöker det, men den beter sig på samma sätt både på en bokning för mig (EBD=Elite Plus) och kollega (statuslös). Eller är en krash bara Air France sätt att säga "du har inte rätt att välja"? (Standard economy inom europa, så inte light).

Screenshot.png

Om man inte har rätt till det så känns det ju rätt dumt att ha länken där från början och att sedan krasha.. men det är framförallt ingen poäng att faktiskt försöka igen isåfall..

Ni som använder Air France - ska man som Skyteam Elite Plus få seat selection vid booking? Både deras webbsite och app krashar när jag fösöker det, men den beter sig på samma sätt både på en bokning för mig (EBD=Elite Plus) och kollega (statuslös). Eller är en krash bara Air France sätt att säga "du har inte rätt att välja"? (Standard economy inom europa, så inte light).

Visa bifogad bild 161957

Om man inte har rätt till det så känns det ju rätt dumt att ha länken där från början och att sedan krasha.. men det är framförallt ingen poäng att faktiskt försöka igen isåfall..

Hör av dig till whatsappkundtjänsten. Jag TROR inte att free seating är en perk för Elite Plus (utan bara FB Gold/Platinum).

Felet härleder från att IT-systemen inte spelar snällt med varandra.

Då låter det som det ska gå. Det är när jag går in nu i efterhand som site och app kraschar. Det får bli en vända kundtjänst..

Tack för input!

Som EBD så har jag vid varje KLM / AF bokning låtit bli att välja sittplats vid bokning då det kostar. När jag sedan går in på bokningen så kan jag välja sittplats kostnadsfritt.
Jag som har EBG kan välja säte gratis i Businessclass om jag gör det via airfrance.se .
Jag kan till och med välja bulkhead sätet dvs rad 1 eller rad 10 på A350.

Jag kan välja mellan rad 10 bulkhead mittsäte eller rad 11 fönstersäte mellan Paris och Hongkong. Vad är bäst?
IMG_1124.jpeg

Last edited:
Toppen