Senaste nytt

Seating på Air France som Elite Plus

Vad hände efter det?
Air France ändrade på regelverket i början av december 2025 och då blev bulkheads (rad 1 och rad 10) "Business Suites". Dessa är nu något man ska betala extra för, om man inte är Flying Blue Ultimate, då är det fortfarande gratis att välja dessa säten.

Jag ringde nyss till SAS Kundtjänst då jag inte kunde välja sittplats i appen, agenten bokade oss på bulkhead utan kostnad. Jag är EBD. Gäller Business Award SIN-CDG.
Tydligen så funkar inte bokningsflödet då som det ska. Men njut av bulkhead, betydligt bättre säten än de andra!! :)

Air France ändrade på regelverket i början av december 2025 och då blev bulkheads (rad 1 och rad 10) "Business Suites". Dessa är nu något man ska betala extra för, om man inte är Flying Blue Ultimate, då är det fortfarande gratis att välja dessa säten.
Gäller det inte bara nya kabinen? Att det därför går för vissa?
Jag har CDG-BOG-CDG med gratis platser på 1J i gamla kabinen (dock bara ombokad/feeder tillagd efter nyår). Men jag verkar kunna välja fritt mellan alla platser på rad 1.

Kan nämnas till diskussionen att ”nya” kabinen på de 777 som har Första klass endast har extra utrymme på bulkhead i den bakre business-kabinen.

@Benz tack för informationen om främre radens bulkhead begränsning i den nyaste konfigurationen av deras 777-300ER.

Jag ringde på nytt till SAS kundtjänst, agenten kunde byta oss till platserna d och 9H utan kostnad. Jag hade föredragit främre kabinen då den är mindre, men känns att extra utrymmet med bakre kabinens bulkhead platser är värt mer när man ska försöka sova.

Toppen