Senaste nytt

Seating i A350 XWB

perhall

Medlem
A350:n är 5,61 mot 5,28 för A330. Förstår att man nog tänker stoppa in en nionde stol i Go. Men vad händer med Plus och Business. Plus blir ju trångt med 8-abreats och Buiness onödigt rymligt/ineffektivt med ännu mer utrymme än idag

Någon som vet? Antar att de tänkte på detta när nya kabinen designades!
Per

Jag kan inte tänka mig att de skulle överge 1+2+1, det vore närmast självmord på dagens marknad. Däremot finns kanske utrymme att vinkla sätena mer och få in någon extra rad?

Hittade denna bild, men den visar ju gamla business i 330 så säger väl inget om hur 350 blir. Men 8 i plus får man nog räkna med.
2nthj5e.jpg

Jag har för mig jag sett ngn form av 2-2-1 i business nånstans - kan det vara en lösning med "par-vänligt" (tolka det uttrycket lagom långt nu) dubbelsäte på ena sidan, mer åtskilt dubbelsäte med aisle-access i mitten och singelsäte på andra sidan?

Jag har för mig jag sett ngn form av 2-2-1 i business nånstans - kan det vara en lösning med "par-vänligt" (tolka det uttrycket lagom långt nu) dubbelsäte på ena sidan, mer åtskilt dubbelsäte med aisle-access i mitten och singelsäte på andra sidan?
ANA B767 har 2-1-2 i C på gamla kabinen, det fungerar väl. Tror även United har samma konfiguration på någon kärra med sin nya kabin.

Toppen