Senaste nytt

Seating i A350 XWB

ANA B767 har 2-1-2 i C på gamla kabinen, det fungerar väl. Tror även United har samma konfiguration på någon kärra med sin nya kabin.
Fast det är ju rätt dåligt för ensamma resenärer - alltså den typiska affärsresenären. Antingen måste man klättra över någon eller bli klättrad över i 80% av fallen. Det är till och med sämre än sas gamla kabin ur det perspektivet...
 
Fast det är ju rätt dåligt för ensamma resenärer - alltså den typiska affärsresenären. Antingen måste man klättra över någon eller bli klättrad över i 80% av fallen. Det är till och med sämre än sas gamla kabin ur det perspektivet...
Ensamma resenärer sitter givetvis i mittenraden! ;)
 
Visst, de första. Men det är bara 20% som kan göra det, så om du inte bokar väldigt tidigt så lär de vara borta..
Antagligen är inte alla passagerare ensamma resenärer så att förutsätta att endast 20% kan göra det är pessimistiskt.

Dessutom kan det lätt begränsas med exempelvis seat block.
 
Swiss har väl varannan rad 2-2-1 och varannan rad 1-2-1 i sin business?

Att ha 2-1-2 känns inte attraktivt. Även när jag reser med känt sällskap (inklusive frun) föredrar jag mittsektionen vilket innebär att vi bägge får gångplats.
 
SAS slog ju på stora trumman med att alla platser nu har gångaccess, de kan väl inte gärna paja det.

33 cm räcker väl inte för ett C-säte till, men kanske lite space mellan mittsätena? Och räcker 33 cm ens för ett till säte i Plus eller minus? Nuvarande säten är 47 resp. 44 cm breda.


Swiss har väl varannan rad 2-2-1 och varannan rad 1-2-1 i sin business?

Att ha 2-1-2 känns inte attraktivt. Även när jag reser med känt sällskap (inklusive frun) föredrar jag mittsektionen vilket innebär att vi bägge får gångplats.
 
SAS slog ju på stora trumman med att alla platser nu har gångaccess, de kan väl inte gärna paja det.

33 cm räcker väl inte för ett C-säte till, men kanske lite space mellan mittsätena? Och räcker 33 cm ens för ett till säte i Plus eller minus? Nuvarande säten är 47 resp. 44 cm breda.

(44*9+33)/10 = 42.9, så "bara" 1 cm smalare säte i minus. Men jag tror nog att SAS inte blir först ut med det, hittills är det väl ingen som kör det i sina 350-configs? Skulle ju vara en rätt stor nackdel mot Finnair t ex.
 
(44*9+33)/10 = 42.9, så "bara" 1 cm smalare säte i minus. Men jag tror nog att SAS inte blir först ut med det, hittills är det väl ingen som kör det i sina 350-configs? Skulle ju vara en rätt stor nackdel mot Finnair t ex.

Du glömde nog två gångar i kalkylen, eller så missförstår jag kapitalt :)
 
Toppen