Senaste nytt

Seat block med nya SAS Plus PRO?

Det är ju inte första gången vi ser de här, även om de verkar ha bytt design och färg lite. Men de har funnits tidigare, och då har det alltid handlat om trasiga stolar. Så önsketaänkande i all ära, men tyvärr tror jag sannolikheten är noll för att det skulle vara något annat.

Väldigt nära noll åtminstone. Det enda som talar för att det skulle vara något sådant är ju att SAS är mästare på att göra något komplicerat av något som borde vara enkelt...

Nu hände detta så det var en markerad seat block på riktigt. Givetvis öppnar det då upp för spekulationer och det är ett antal faktorer som talar för en ändring;

- Nyss lanserade probiljetter med högre intjäning
- Fräsch NEO utan synliga tecken på dålig stol eller avsaknad av bälte på mittensätet.
- Rad 1 enligt traditioner i branschen.
- VD bytet, långsökt men inte otroligt.

Jag lovar att återkomma i tråden om detta upprepas nästa flight. Jag håller tummarna, men skulle tro att fler hunnit rapportera innan helgen om detta nu är något nytt.

Nu hände detta så det var en markerad seat block på riktigt. Givetvis öppnar det då upp för spekulationer och det är ett antal faktorer som talar för en ändring;

- Fräsch NEO utan synliga tecken på dålig stol eller avsaknad av bälte på mittensätet.

Jag lovar att återkomma i tråden om detta upprepas nästa flight. Jag håller tummarna, men skulle tro att fler hunnit rapportera innan helgen om detta nu är något nytt.
Var det fler stolar som var blockerade på detta sätt?

Mystiken tätnar nu på morgonen, på sk130 från Sturup är skynket framhängt, placerat på 1D i en, i princip helt fullastad 320 classic.

Det går väl fortfarande att köpa tom stol bredvid sig? Jag fick i alla fall erbjudande om det via mail innan avresa för ett par veckor sedan.

Nyfiken fråga - hur såg det ut i appen inför resan? Var sätena bredvid dig upptagna eller såg de ut att vara blockerade på något sätt?

Har nämligen precis upptäckt att jag verkar ha fått två passagerare bredvid mig på samma rad på en flygning i Plus inom Europa i morgon - vilket är konstigt, eftersom det finns flera rader som är helt lediga. Dvs varför skulle de välja min rad och trängas där när de kan välja en helt egen rad?

Så är nu på väg att flytta mig till en tom rad, men frågan är om det är dumt - dvs om det nu skulle råka vara så att SAS lagt in en seatblock för hela min rad? Då vill jag ju inte flytta ifrån den :)

Nyfiken fråga - hur såg det ut i appen inför resan? Var sätena bredvid dig upptagna eller såg de ut att vara blockerade på något sätt?

Har nämligen precis upptäckt att jag verkar ha fått två passagerare bredvid mig på samma rad på en flygning i Plus inom Europa i morgon - vilket är konstigt, eftersom det finns flera rader som är helt lediga. Dvs varför skulle de välja min rad och trängas där när de kan välja en helt egen rad?

Så är nu på väg att flytta mig till en tom rad, men frågan är om det är dumt - dvs om det nu skulle råka vara så att SAS lagt in en seatblock för hela min rad? Då vill jag ju inte flytta ifrån den :)
De behöver inte ha valt det aktivt. Kan ju antingen ha automat placerats där och inte valt något alls, eller valt bak i tiden lär det kanske var färre rader i plus tillgängliga...

Har under senaste tidens flygningar noterat att när hustru och jag seatat oss på rad 11A+C, nödutgång på A320 så har B'sätet alltid varit ledigt. Detta även vid i stort sett i övrigt fullbokade flighter
Undrar om det är tillfällighet, ren tur eller om SAS undviker 3+3 vid nödutgångarna.
Oavsett har vi uppskattat xtra benutrymme och tomt mellansäte.

Toppen